Çok Özlediklerimizde Bugün: HAYAT ŞARKISI

Özlenenler blogdaki yeni köşe, benim için ise yakın dönem dizileri içinde en çok özlenen olarak ilk aklıma gelen benim için özel olduğu kadar ilkleri barındıran Hayat Şarkısı. İlk defa akşam programlarımı biz dizinin yayın gününü hesaplayıp Salı’yı boş bırakarak ayarladım. İlk defa bu diziyle sırf ekran başına geçip dizi izlemekle kalmadım dizi hakkında yazıları takip etmeye başladım ve hatta aynı fikirde olmasak da sohbetin ortak paydasında keyifte buluştuğum ama yüz yüze gelmediğim arkadaşlarım oldu ve ilk defa bir dizi hakkında yazı yazdım, bu yazı Ranini.Tv serbest köşede yayınlanınca sevinç çığlıkları attım. 2 yıl sonra da olsa günün anlam ve önemine uygun işte o yazı Cevher Malikanesine Ramazan Geldi

Her şeyden öte ilk yazıyı diğer yazılar takip etti aynı sitenin serbest kürsüsünde, ilerleyen zamanlarda da el emeği göz nuru kendi blogum açıldı. Dolayısıyla bu minnoş bloğun açılmasına vesile olan dizidir Hayat Şarkısı…

 

Hangi videoları eklesem? (temsili ben)

 

Şimdi Hayat Şarkısı’nda neyi özledim hazırlamak o kadar zor ki… Gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki ilk sezonu (ikinci sezonu da dahil edersem 40. Bölümlere kadar) çoğu sahneyi neredeyse ezbere bilsem bile bugün ekran karşında geçsem bir kez daha aynı keyifle izlerim. Tam da bu nedenle özlenen yazısını özlenen sahnelerle süslerken çok zorlandım. Malum sayfanın teknik sorunlarla boğuşmaması için çok fazla link eklememek lazım…

 

 

Hayat Şarkısı Hülya’nın hikayesi idi. Hülya Çamoğlu Cevher . Salih’in küçük kızı, Bayram’ın gelini, Kerim’in karısı. Yoksullukla bilenmiş, isyankar, hedeflerine ulaşmak için acımasız olduğu kadar gözü kara ama aynı zamanda koca yürekli… Çok zeki, çok çekici… Ve Burcu Biricik, Hülya’yı Hülya yapan isim. Bu performansı ile devler ligine adım attı bana göre…

 

Burcu Biricik gözleriyle duygu geçirebilen nadir oyunculardan…

 

Hikayemiz küçük Hülya’nın küçük Kerim ile karşılaşması ile başladı…

 

“Bu çocuğun gözleri amma da güzelmiş!”

 

“Onunla Ben Evlenicem” ile devam etti…  Küçük Hülya’yı o gün bugün çok sevdik. ‘Hayat Şarkısı’nda Hülya’nın küçüklüğünü Burcu Biricik’in küçüklüğü canlandırıyor’ yorumunu haklı çıkartan benzerliğinin yanı sıra küçük yaşında büyük oyuncu Sibel Melek Arat.

 

 

Bir Değişik Aşk Hikayesi : Hülya ile Kerim

 

 

Hülya ve Kerim… Sosyal medya diliyle HülKer. Varsın en uyumlu/en iyi dizi çifti ödülünü göğüslemesinler, benim için uzak ara en uyumlu enerjiye sahip ikiliydiler. Bu enerjinin oluşmasında karakterlerden çok Burcu Biricik ve Birkan Sokullu’nun payı büyük elbette. RTÜK kuralları sınırları içinde efsane sahneler çektiler. İşte bunlardan en önemlisi: Vuslat. Bu sahnede yönetmen Cem Karcı’nın da hakkını yememek lazım. Bihter – Behlül sahnesindeki çıtayı epey yükseltmiş değil mi?

 

 

Buraya en az yirmi tane efsane HülKer sahnesi ekleyebilirim, ama ahh o en çok sevdiğim bir tane ile yetinmek zorunda bırakan teknik konular ^^

Bunlar aşk izi günahımın ilk izi
Yazdım ikimizi herkes bilsin bizi
Bunlar aşk izi günahının ilk izi
Sevdik birbirimizi herkes bilsin bizi

 

 

[wp_ad_camp_1]

 

Kızı Olsa Karakteri Ancak Bu Kadar Benzerdi: Hülya ve Bayram Cevher

Hülya ve Bayram Cevher… Burcu Biricik ve Ahmet Mümtaz Taylan öyle güzel paslaşmışlardı ki ikili sahnelerinde… Sanki gerçek bir baba kız gibi… İşte o sahnelerden en özel olanı. Hülya’nın “Sen benim babamsın.” dediğinde boğazında biriken yumruya dikkat eder misiniz?

 

 

Tam bir Drama Queen

Kerim Cevher… Kerim’in savaşı kendiyleydi. Bir yanı hep-maddi olarak Cevher’lere bağlı olsa da özgür olmak istedi, bir yanı da Hülya’dan kopmamak. Hülya’nın onu neredeyse gasp etmesi hep hoşuna da gitti: ‘İstenen olmak’ Öyle kopmamak istedi ki Hülya’dan Aylin olayında gerçeği anladığı halde sırf Hülya’dan kopmamak için organizasyonu yapanı babası olarak kabul etti. Aralarında bir sorun olduğunda Kerim hep mağdurdu, Hülya hep kalpsiz…

 

 

Bu tartışmanın ardından tüm sorunların çözüldüğü dingin günler kadar nice hararetli kavgalar yaşandı. İşte en hararetlisi;

 

 

Kerim’in öfkesi -bu sahneler Birkan Sokullu’nun tartışmasız en iyi performanslarıdır, sizi şaşırtmasın. Bu ilk değil, son da olmadı. Hatta blogda bunun yazısı bile var : Kerim Cevher ve Öfkesi

Sonuçları ne olursa olsun Hülya Kerim’i o kadar iyi tanıyordu ki;

 

 

Her Eve Lazım : Mahir

 

 

Bu yazıda Mahir’e yer vermemek olur mu? En özlenen dizi Hayat Şarkısı ise dizinin en özlenen karakterlerinden biri Mahir. Olgun Toker Alamancı Mahir  -Berlin’de Türkler arasında Küçük İstanbul olarak da adlandırılan bölgesi olan Kreuzberg’den öz be öz Alman olsa bile, tiplemesi ile efsane bir performansa imza attı.   ‘Hayatta bir Mahir’in olsun, sana bir şey olmaz’ dedirtecek kadar… Mahir’in Hülya’nın hayatındaki önemi hiçbir zaman tartışma masasına gelmedi. En civcivli HülKer dönemlerinde bile Hülya’nın hayatında hep Mahir vardı. Hülya Mahir için ‘tek’ dost, ‘tek’ aile ve ancak finalde sessizce dile geldiği üzere ‘tek’ aşk idi.

Bu muhteşem ikilinin birbirlerini en çıplak halleriyle gördükleri sahnelerden biri;

 

 

Hayat Şarkısı’nın en çok sevdiğim oyuncuları birçok projedeki ‘eğitimli’ oyunculardan çok daha iyi performans çıkartan minnak oyunculardı. Ve tabii minnaklardaki bu cevheri ortaya çıkartan ve sahneleri inanılmaz kurgulayan rejinin başarısı tartışılmaz.

İçinde Bahar / Mehmet olan sahneleri aklımdan hızlıca geçirdim ve yazıya eklemek için en çok ağlatanını (en azından beni) seçtim ;

 

 

[wp_ad_camp_1]

 

Ve final; Bölümü izlerken fena gaza gelip ciddi ciddi Hülya’nın intikamını bekledim. Ama ah o Mahinur Ergun’un minnoş kalemi…

 

 

Bu nedenle ne mutlu sonu ne de son bölümlerde bize izletilen güç odaklı planları ile ön plana çıkan, empatisi bile tehlike kokan, yer yer histerik Hülya’dan evcimen, ezik hatta eski Hülya’nın stilettosu ile ezip geçeceği türden bir kadına dönüştüğü bölümlerden sahneler tabii ki paylaşmayacağım. Hülya’yı Mehmet’i Kerim’in kucağına bırakıp, gözlerinde bir damla yaş olsa bile oynadığı kumarın bilincinde bir kraliçe edası ile yürüyüp gittiği sahneleri ile hatırlayıp; sevgi kırıntıları toplayan, Kerim çiçek aldı diye sevinen Hülya’ya evrilme sürecini asla kabul edemeyeceğim sanırım.

Bu nedenle gelin gelmiş geçmiş en efsane terk ediş sahnesini hatırlayalım:

 

 

Anıların daha fazla gözünüzde canlanması için blogdaki Hayat Şarkısı bölümüne göz atabilirsiniz…

 

Yazıyı en az dizi kadar izlemekten keyif aldığım fan videoları ile sonlandırmak istiyorum, belki gözünüzden kaçmıştır ^^

 

 

 

 

Yazımı renklendirdikleri için  soulmateXproduction, MariaArt ve xmavids ‘e teşekkürler…

 

Unutmadan, diğer özlediğimiz dizilerin yazıları için Özlenenler kategorisini ziyaret etmeyi unutmayın…

Aslı

Disqus Comments Loading...

Son Yazılar

YALI ÇAPKINI – Rüya

Yalı Çapkını 83. bölümdeki en önemli sahnelerden biri Ferit'in rüyası idi. Bu sahne üzerine  PSİKOLOGROZA…

2 gün Önce

YALI ÇAPKINI – Beni Sen Tutuyorsun

Yalı Çapkını'na dair analizlerini pek sevdiğimiz Özge (OZZY)'nin yazılarını siz de özlemiştiniz değil mi? 83.…

4 gün Önce

YALI ÇAPKINI – Seni Sevdiğimi Gizlemiyorum

Yalı Çapkını 83. bölüm üzerine bir diğer yazı da śeviyoletta 'nın kaleminden taptaze bir analiz.…

5 gün Önce

YALI ÇAPKINI – Korkma, Korkarsan Kaybedersin

Yalı Çapkını 83. bölüm üzerine  PSİKOLOGROZA kaleminden taptaze bir analiz. Keyifli okumalar.

5 gün Önce

DEHA – Bu Dünya Gücü Gücüne Yetenlerin Dünyası

Deha 8.bölüm yorumu Büke ‘nin kaleminden. Keyifli okumalar.

6 gün Önce

YALI ÇAPKINI – Özünü Görmek İsteyen

Yalı Çapkını 82. bölüm üzerine  PSİKOLOGROZA kaleminden taptaze bir analiz. Keyifli okumalar.

2 hafta Önce