ÇUKUR – Bir Delinin Düşleri

El birliği ile delirttiler Yamaç ‘ı. Efsane delirttiler ama günün sonunda delirttiler ya…  Ama bu sefer farklı. Yamaç adam öldürme üzerine kurulmuş olan düzene karşı geldiği için Çukur’u terk etti ama dön dolaştı Çukur’un kurucusunun, babasının canını aldı gel de delirme…Biliyoruz ki akıl hastaneleri sahnesindeki hastalar biraz abartılmış. Aras Bulut İynemli’nin efsane performansına odaklanmaktan fark etmedim bile ^^

(Yazı başlığını Cem Karaca’ya saygı ile ‘Beni Siz Delirttiniz’ yapacaktım ki aynı başlıkta bir yazı olduğu uyarısı aldım. Ee bu çocuk geçen sene de – hastanelik olmasa da – benzer zamanlarda delirmiş ya?)

 
   
 

 

 

“iz kâle lehû rabbuhû eslim kâle eslemtu li rabbil âlemîn(âlemîne).”  –  Bakara 131

Türkçe meali ile “rabbi ona: “teslim ol!” dediği zaman “ben, âlemlerin rabbine teslim oldum.” dedi”

İdris Koçovalı bu ayeti okuyarak veda etti. Ölüm sebebinde oğluna pay biçmeyerek. Oğlunun elbetteki suçu yok, Hayat onu yaptıkları ile sınadı. İşte sonuç…

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

Aliço’nun Kral Oidipus’tan okuduğu kesit ile İdris’in öldüğünü tahmin ediyordum da İdris Koçovalı’yı zerre sevmeme rağmen, ölümü içimi çok acıttı.

Yamaç’ın geriye dönüşlü İdris’i yıkama seremonisi epey göz yaşı dökmeme neden oldu. Hele ki gözüne su kaçmasın dikkati, vurulduğu yeri ovalayarak yıkaması ve elini öperek vedası. Göz yaşı dökmek de ne yahu, hüngür hüngür ağladım.

Yamaç’ın vedası efsaneydi de mahalleliden daha dramatik bir veda beklerdim. Yahu mahallenin babası ölmüş. Nerede birlik beraberlik?

 

Yücel’in Yamaç’a babasını öldürtme planından neredeyse pişman olmasına ne demeli?  Yamaç cezasını kesti (kestiğini zannettirdi) de, akıl hastanesine kapatılması yeterli mi? Yücel’in oradan iyileşmiş çıkması yüzde bin milyon, hatta ‘iyi’ olarak çıkacağına bile bahse girebilirim. Bu nedenle bu kez Yamaç’ın sırf psikoloji olarak yıkarak değil, net bir şekilde düşmanından kurtulmasını tercih ederdim. Yamaç’ın tamamen ‘dark side’a geçmesi için daha ne olması gerekiyor? Yoksa hastanedeki günleri can almadan intikam almak üzerine yeni bir hayat görüşüne geçmesine mi vesile oldu? Ama yine de bu gözlerden intikam akıyor, siz de görüyor musunuz?

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

 
   
 

 

Karakterlerden azıcık uzaklaşıp mantık arayalım mı? Koçovalılar neden hapiste? Lütfen sırf komplo teorisine kurban oldukları için olmasın diyeceğim de Salih ve Selim’in GBT’si temizdi?  Ruhsatsız silah taşımanın suç davasında mahkeme süreci tutuklu olarak mı geçer?  Unutmadan, Vartolu dört duvar içinde nasıl da bronzlaştı ^^

 

Mantıktan bahis açılmışken, Efsun’un planını da masaya yatırmak istiyorum. Baykal’ın planını hayata geçirmek istiyor.  Çukur’u eline geçirip yepyeni bir semt yapacak. Bir nevi kentsel dönüşüm. Mümkün mü? Evet. Ama akla yatkın olması için önce tapular kimde çözmemiz lazım. Baykal ve mirasçılarının ölümünü takip eden dönemde Selim’deki tapulara ortak kalmamıştı. Selim bileklerini kesecek kadar koptu yaşamaktan biliyoruz ama tapular o dönem nasıl el değiştirdi? Sözlü olarak biliyoruz ki Karakuzular Çukur’u işgal etti. Dikkatinizi çekerim yasal olarak değil. Demek ki tapular kimde? Selim de. Şimdi o plan yeniden canlanıyor. Ama öğreniyoruz ki Karakuzular’ın finansal kaynağının ucu bir noktada Baykal’ın mirasçısı Efsun’a dayanıyor. O zaman Çukur mahallesinin yıkımı çok daha önceden başlayamaz mıydı?  Tekrar soruyorum sayın Horzum, bu tapular kimde?

 

Hoşgeldin diyeceğimiz karakterlerden biri Efsun ile Damla Sönmez. Henüz değerlendirmek için çok erken.Umarım dişi ama güçlü bir karakter yaratılır.

Bir diğer isim de hastanedeki kız –  ilk defa izliyorum Hazal Subaşı’yı, çok tatlı değil miydi?  Ama ondan daha tatlı olan ilk karşılaşma sahnesinde Aras Bulut İynemli’nin karakterden karaktere ışık hızı ile geçişi idi. O bu sahnenin en güzeli de duvardaki deniz kızı çizimi ile bitimi oldu. Nur içinde yat Sena…

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

Sena ile ilk sezon başlayan akım Damla ile 2.sezon sonunda şaha kalmıştı. Bu sezon da Karaca ile devam edecek.

Hemcinslerime tam destek ama Karaca ve kadın kollarını pek sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Karaca değil de hali hazırda bu işlere aşina olan Damla olsa, anlayacağım. Akın’ın da Karaca’ya – sözlerine, davranışlarına, toleranslı davranmasını tutarsız buldum.

Kısacık kesit ile değerlendirip Akın’ın ailenin kadınlarına elini öptürmesine gıcık olmuştum. Günahını almışım sevgili Akın. Bu eylem senin başının altından çıkmamış ki. Yine bu iğrençlikte de Sultan Hanım’ın imzası var. Hay senin geleneklerine…  Bu sezonda diğer sezonlardaki sinirlerimizi zıplatacak besbelli…

 

 

 

 

Sultan Hanım belanın ta kendisi. Kadın belayı yaratıyor. Çocuğunu Paris’den evlilik günü arifesinde çekip Çukur’a getirdi. Şarkı söylüyordu bu çocuk. Aşıktı. Patlayan şekerler yapıyordu eğlence için. İki sezon boyunca neler neler yaşadı. Ve şimdi, babası, koca çınar, İdris Koçovalı öldü. Yamaç Koçovalı ortalarda yok. Sadece bir mahallelinin kuru bir sorusu ile anılıyor bölüm boyu, Yamaç’tan haber var mı? Yazık. Çok yazık.

Son sürprizi de Vartolu’ya sarması: ‘Can borcu varmış da ödeyecekmiş de…’

 

 
   
 

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

Akın Koçovalı… Dünkü çocuk. Sezon finalindeki halinden eser yoktu ilk bölümde. Şaşırdım. Hani geçen sezon boyunca çare Akın Koçovalı duvar yazıları nerede, babasına deli deli  – en az Yamaç kadar –  bakan ergen nerede  bu izlediğimiz Akın nerede… Size de vasıflaştırılmış gibi gelmedi mi? Sezona merhaba yazımda belirttiğim ilk bölüm yazısına da taşıyayım. Akın’ın ölümü Selim’in elinden olur.   Mahalle sahnelerinde Akın’dan çok yanındaki ekurisini sevdim ben. Nokta atışı tespitleri çok iyi değil miydi?

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

İdris’in ölümünü takiben Cumali Koçovalı’nın konrol edilemez yönünün vurgulanmasını çok sevdim. Karakterin siniri kadar acısını da izleyiciye hissettirebilen Necip Memili’ye alkışlar.

Öner Erkan’ın duru performansını pek severim. İlk sahnesinde o ağladı, ben ağladım. Günler öncesinde ön izlemede başlamıştım zaten ^^ Hele o bağlama çaldığı sahne yok mu, yürekleri dağladın geçtin be Selim Koçovalı…

 

Bölümün en sevdiğim sahnelerinden biri İdris Koçovalı için ağıt misali söylenen türkü idi.  Sezon içinde efsane olmaya aday sahnelerden biri, net!

 

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

 

Ve Vartolu geri döndü.  Aynada Salih’den Sadettin’e geçişine ilk defa Saadetin yaşama ihtimali olduğunda şahit olmuştuk. İkincisi de babasının ölüm haberini takiben oldu. Kan ile kırmızı mendil yapma detayından,  ‘babam ölmüş’ derken baba kelimesinin ağıt gibi çıkmasına çok güzel kotarılmış bir sahneydi. Hem güzel yazılmış, hem güzel canlandırılmış.   Artık kendini Salih Koçovalı değil Saadettin olarak tanıttığına ve hatta Salih adı verenlerle görüşmeyi ret edip, Saadet’le bile görüşmediğine göre, İdris ile birlikte oğlu Salih’in de ruhuna el fatiha dersek yanlış olmaz sanırım ^^

 

çukur 3.sezon 1. Bölüm

 

İdris’in oğulları… Her biri acısını kendi karakteri ile doğru orantılı yaşadı. Cumali’sinden Selim’i, Salih’in den Yamaç’ı… Bu sezon çok kaliteli sahneler yaşayacağız besbelli.

 

 

Tweetleriyle yazımı renklendiren   gifs of aras bulut  ~•U•~ lavinia   ve  ,,,   (nicki böyle ^^)  ‘e teşekkürler…

 

Dizi ile ilgili diğer yazılara göz atmak isterseniz  İzledim / Çukur  kategorisini ziyaret edebilirsiniz.

 

Çukur 3. Sezon 2.Bölüm Sneak Peek

 

 

 

 

 

yazıyı emoji ile değerlendirmek ister misin?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid
PAYLAŞ
Facebooktwittergoogle_plusmailFacebooktwittergoogle_plusmail

İlgili diğer Yazılar

  • Buke Oguz

    Tüm karakterlerden genel olarak bahsettiysek kapanışı Yamaç ile yapacağız demektir. Baştan sona kadar tüm duyguları geçirdi Yamaç Kocovali… Babasının ölümünü kabullenemeyisi, tansiyonun düştüğünü sanarak kolonya istemesi, bir şeyi yok önlem olsun diyerek 112 ‘nın aranmasını istemesi…
    Babasını yıkarken kıyamayışı … Idris Kahraman flashback’i gelecekti bu sahnede tam da bekledigim gibi oldu çok etkileyici bir sahneydi.
    Yamaç’ın Idris’in eşyalarını evin kapısına bıraktığı sahne. Salim ve Ecevit’in Idris’in ölümünü fark ettikleri anda ağlamaları çok gerçekçiydi. Zaten bir ikisi bir de Sultan ağladı Idris’in arkasında Çukur’da. Yamaç’ın kıyafetleri özenle yerleştirmesi… Salim ve Ecevit’in eline hayali kolonya dökmesi.
    Sonrasında çay bahçesinde kolonya dağıtması.Sağlık bakanlığı personellerinin gelişi..Kadın personelin Yamaç’ı sakinleştirişi… Hastanede kendine zaman zaman zarar vermesi.
    Tam da istediğim gibi Yamaç’ın müziğe tutunarak hayata yeniden baglanmasi…
    Gönül isterdi ki Yamaç’ın iyileşme süreci 3 ayda geçistirilmesin en azından iki bölüm hastanede izleyelim.
    Hastanede verdiği konser ayrı güzeldi , gitarı kırıp içeridekileri müzik sevmemekle suçlaması ayrı olaydı. Doktorla muhabbetini sevdim. Öğrendiğimiz kadarıyla en çok Alico’yu ardından Sena’yi ve Aksin’i anlatmış iyileşme sürecinde. Babası ile ilgili ise konuşamıyor hala Yamaç. Baş ağrısı ve tetiği çekmeden önceki son saniyelerin sesi kulagindan gitmiyor. Kabul edilmesi cok zor bir durum bu. Yamac bu gercekle bas edemedigi surece tam olarak iyilesemeyecek. Delilige vurusu gerceklerden kaçış bir nevi. Doktoru iyileştiğine ikna etmiş olsa da aslında Yamaç daha iyilesmemis gibi hissettim . Dışarı çıkabilmek için iyileşmiş rolü yapıyor gibi geldi bana. Iyilesmedigi fark edilip bir şekilde hastaneye geri yatırılacağını düşünüyorum. Yeni bir delimiz daha oldu. Deli deliyi görünce sopasını saklarmış . Deli Nehir Deli Yamaç’ı bayağı korkuttu… Aynı yatakta geçen gecenin ardından yatakta yalnız kalkan Yamac in duvara cizdigi deniz kizi ne guzel bir ayrintiydi. Yamac’in Sena’ya olan bagliligina bur kez daha dikkat cekilmesi guzeldi. Yamaç’ın yine halisunasyon gördüğünü sanması bunun öncesinin de olduğunu gosteriyor. Belki flashbacklerle Yamac’in akil hastanesindeko üç ayının ayrıntıları gösterilir zaman zaman. Bakalım ikiliyi karşılıklı olarak hastane sahnelerinde mi izleyeceğiz yoksa Nehir dışarıda da mı Yamaç’ı bulacak?
    Yamaç’ın eve gelip Akın ile konuştugu sahneden sonra gelen sahneyi ben flashback sandim. Akin daha once akil hastanesine geldi ve Yamac’a dusman dortlu ile ilgili bilgi verdi sandim. Megerse oyle degilmis. Akin Yamac’i dusmanlarinin uzerine salarak onu saf disi birakmaya calisiyor. Dusmanlar ölurse de kazanan Akin olacak Yamac olurse de.. Ne kadar buyuk bir aile sevgisi varmis bu Akin’da masallah !!!
    Hapishanede amcalarını ziyareti bile göz boyama çocuğun. Babasından sözde özür dinleyisi de.. Ama Selim bu sözlere kanmadı tabi ki.. Akın’ın ölümü Selim’in elinden olacak diye düşünüyorum hala.
    Akin en geç 1 haftaya dışarıdasınız dedi Cumali’yi ayrı tutarak…Bu durumda bu hafta mahkeme ve salıverilme sahnelerini izleyeceğiz. Cumali beni buradan çıkaracaksın dese de kacak olması nedeniyle normal şartlarda salıverilmesi imkânsiz. Cumali’nin tek şansı yeniden ölmek yada kendini bir şekilde hastaneye sevk ettirip oradan kaçmak.
    Salih de içeride onca adam yaraladı bu durum hapisten çıkmasını uzatmayacak mı? Mahkemede saliverilecek olanlar Selim Emmi Metin Kemal Meke Celasun olmali normal sartlardi. Cumali ve Salih’in cezasının uzama durumu olabilir mi göreceğiz
    Evet Akın Azer Timsah ve Efsun’un ismini verdi Yamac’a . Yücel zaten bankoydu. Yamaç Yücel ile başladı intikam almaya. Ölmekten beter etti iyi de yaptı.Nasil Yamaç kaybettiklerinin acısı ile yaşıyorsa şimdi sıra Yucel’de… Yücel ne demişti: ” O şimdi öyle bir çukurda ki oradan çıkmayı başarırsa, kendi kafasına sıkmazsa, birak intikamini alsin zaten. Almayi hak etti.” Yamaç o çukurdan çıktı ve intikamını aldı.
    Yücel defterinin kapandığını ummak istiyorum. Geri dönüp karısı ve çocuğunun intikamını almaya kalkışır mi bilmem. Gerçi o zaman ailesi karşısına çıkar Yucel’in ve ortada intikam sebebi kalmaz.
    Bu hafta Yamaç’ın intikamının devamını bekliyorum merakla…
    Azer ve Baykal’ın annesi de dahil olmuş diziye hadi hayırlısı diyelim.
    Gökhan Bey Baykal’i ne çok seviyormuş meğerse. Yedi sülalesini Çukur’a getirmeden rahat etmeyecek 🤣🤣
    Yeni bölüm için şimdiden herkese iyi seyirler. Yeni bölüm yorumlarında görüşmek uzere.

    • Ayla

      Ayy Horzum un Baykal beyi ne kadar cok seviyormus lafina cok güldüm cok :)))
      Bende yazmistim Yamac i birkac bölüm daha hastanede görmek isterdim. Hep yazmistik Yamac delirecek delirecek delirdi de ama iyilesmesi pek fazla cabuk oldu,bende hayel kirikligi yaratti acikcasi 🙁
      Yücel eger hastanede intihar etmezse evet cikip Yamac in basina bela olacagini saniyorum. Yücel in karisi ve cocugu asla birdaha ortaya cikmaz diye düsünüyorum.
      Merak ettigim bir konuda acil servistekiler,ambulans calisanlari,hastane polisi falan Yamac i Idris konusunda sorguya almadi mi? Idris in öldürülmesi öylece kapandi mi?
      Cumali nin TEK kurtulusu hapisten kacmasi ve yine ömrünün sonuna kadar kacak yasamasi..

      • Buke Oguz

        Yamaç’ın yaşadığı travma kesinlikle 3 ayda atlatılacak bir durum değil. Deli rolünü o kadar iyi oynuyor ki insan yaşadığı travmayı da derinlemesine, ayrintilariyla izlemek istiyor.
        Hastane kısmı benim için de merak konusu canim. Ambulansı kim aradı? Hastanede niye tutulmadı Yamaç. Ifade için bekletilmesi gerekirdi. Içeride iki kişi var ve biri kalbinden vurulmuş. Diğerinin akli dengesi yerinde değil. Bir normalde aileye haber verilmesi gerekir. Diyelim Yamaç bir şekilde kaçtı hastaneden eşyaları eve getirdi ve ortadan kayboldu. Eve hiç mi görevli gelmedi Yamaç’ı sormak için. Sultan ve Çukurdakiler hiç mi aramadılar Yamaç’ı, bu çocuk nereye kayboldu demediler. Tamam içerdekiler kendi canlarının dersindeler belki ama Akın’a Yamaç nerede Yamaç’tan haber var mı diye soramazlar miydi ?
        Ha bir de Idris’in cenazesi ne oldu? Sessiz sedasız mi defnedildi? Yoksa oğulları hapisten çıksın öyle defnedelim diye morgta mi bekletiyor naaşı Sultan Hanım

  • Nur

    BÖLÜM FOTOĞRAFLARI:

    Efsun’un boynunda Zülfükâr kolyesi var. Samilia’nın Efsun olduğuna emin olmak üzereyim

    Twitter’da Karaca’nın bir fotoğrafı paylaşılmış. Açılış bölümünde Karaca ile ilgili bir detay dikkatimi çekmişti. Akın’ın elini öptüğü sahnede üzerinde SARI renkli tişört vardı. Yeni bölümden fotoğrafta TABA rengi bir bluz var. Çukur’un renk kodlarından bahsetmiştim. Ana karakterlerin giysilerinin rengi gelişigüzel seçilmiyor. Saadet, Salih’ten hamile kalıp Salih’e kahveye gittiğinde üzerinde SARI bluz vardı.
    Sarı ve toprak renkleri hamilelik, doğum gibi bir şeye mi işaret acaba?? Celasun’dan hamile desem şimdiye karnı çok büyümüş olacaktı. Başkası zaten yok. Gelecekte olacak bir şeyin işareti, ama ne?

  • Buke Oguz

    Sultan’a her zamanki gibi kızdım bu bölüm Vartolu ile yaptıgı konuşma sahnesinde. Kadın Salih ile ilk kez konuştu ve ondan istediği şey babasının intikamını alması oldu. Oğlunun canını aldığı için kendisine olan can borcunu babasının katilini öldürerek ödeyecekmiş Vartolu.
    Sultan’ın derdi belli. Hem kocasının intikamı alınsın, hem de o anda kendi ogullarinin basi yanmasin. Biri zarar gorecekse Salih gorsun nasil olsa kendi oglu degil…
    Salih e de kızıyorum bir kere de ” Sen de bana bir hayat bir çocukluk borçlusun, bir baba borçlusun. Sen bana borcunu nasıl ödeyeceksin ” demiyor.
    Bu sahnede Sultan Idris’in ölüm anını bire bir anlattı. Sultan’a Idris’in sözde katilinin sözlerini ve yerini uçuran isim Yücel yada Timsah. O anın şahitleri ikisi çünkü . Peki amaçları ne? Salih’e tuzak kurmak mı , yoksa husumetleri olan birini Koçovalılara öldürterek saf dışı bırakmak mi?
    Timsah Idris’in ölüm anını ve sonrasını kaydedip aldi.
    Zamanı gelince bunu tüm ailenin öğrenmesini sağlayacaktır. Belki de canını kurtarması gereken bir zamanda yada kaosun azaldığı bir an yeni bir kaos yaratmak için.
    Sultan Salih’ten öldürmesini istediği katilin Yamaç olduğunu öğrenince ne yapacak? Aile tetiği çekenin Yamaç olduğunu öğrenince ne tepki verecek? Yamac babasının katili olduğunu herhangi birine itiraf edecek mi? Yamac Alico karşılaşması nasıl olacak? Idris’in sakladığı sır ne? Nasıl, nerede ve ne zaman ortaya çıkacak? Kiminle ilgili? Sorular çok umarım cevaplarını aldığımız bölümler izleriz.
    Bölüm boyunca Alico’yu gözüm aradı. Ama yeni bölümden ilk sahneyi Alico ile açtık. Aliço’nun babası olarak Salih Kalyon dahil oldu diziye. Hoş gelmiş. Yine gıcık olacağımız bir karaktere bürünecek gibi görünüyor kendileri. Aliço’nun Idris’e baba dememe nedenini flashback sayesinde anlamış olduk. Babası Alico’ya ” baba” demesini yasaklamış megerse😔 Bir baba mağdurumuz daha oldu. Bir de dahi ama düğmelerini ilikleyemiyor diye aşağılamaz mı oğlunu boğasım geldi adamı. Bizim bildiğimiz Aliço’nun komutanı başka bir adamdı. Lazi bulmak için gitmişti O’na Alico. Acaba babası da bir süre komutanlığını mı yaptı yoksa sadece Alico’yu harekete geçirmek için mi komutan havalarında dolanıyor adam. Alico’yu kullanacağı kesin. Yanında tutması bir keskin nişancıya ihtiyacı olduğu için.
    Yeni karakterlerimiz Efsun ve Nehir’i kısa birer sahnede gördüğümüz için haklarında çok yorum yapamayacağım. Ikisi de hoş gelmişler. Bakalım karakterleri nasıl işlenecek? Kendilerinden takdirle mi bahsedeceğiz yoksa yergiyle mi ?

    • Ayla

      Ohh Buke sorular sorular:) Valla senarist her sorunun cevabini vermemekle meshur:)
      Mesela benim icin Meliha diziden cikti Idris öldü o kolyenin önemi yok. Sultan in Salih i kışkırtmasına bende gicik oldum zaten Sultan herzaman gicik. Kocovali kardesler abilerinin katilini Salih i birsekilde nasil kabul ettilerse babalarini Yamac in vurdugunu ögrendiklerinde de kabul ediceklerdir. Yamac icin o an baska bir cikis yolu yoktu.
      Horzum un en iyi yazmasini bildigi konular babadan yana şansı olmayan ogullari yazmak:)
      Valla Nehir de Efsun da benden pek gecerli not almadilar ilk bölümde,bakalim ileri ki bölümlerde fikrim degisecek mi?

      • Buke Oguz

        Haklisin valla Ayla. Üç yıldır merak ettiklerimizi alt alta yazsak ve cevabını ogrendiklerimizle kıyaslasak eminim arada uçurum olur. :)))

        Tetiği çekenin Yamaç olduğu duyulduğunda ilk etapta aile içinde bir fırtına kopacaktır ama sonunda bu durumu kabullenecekler. Sonuçta Yamaç kardeşlerinin karıları çocukları yaşasın diye diye feda etti babasını. Bu gerçeği kardeşler de kabul edecek sonunda. Tabi Yamaç aileden uzak duracak bir süre diye düşünüyorum yaşadığı vicdan azabı nedeniyle ağabeylerinin annesinin karşısına çıkmaya utanacak gibi geliyor bana. Babasını öldürtenlerden intikamını alınca ya kendi döner yada Çukurdan biri onu eve dönmeye ikna eder.

  • Nur

    Çukur S3B2 tag’ı #babamınemaneti

    Meliha ve İdris arasındaki sır her ne ise İdris Baba’nın emaneti o.

    Bana göre özelinde Hatay. Genel ise Osmanlı’nın Arap Yarımadası+ Ortadoğu+ Mısır’ın dahil olduğu Kuzey Afrika’daki toprakları.

    Atatürk, Hatay’a ‘1000 yıllık Türk Yurdu’ diyordu., Ömrünün sonuna kadar anavatana katmak için mücadele etmişti. Hatay anavatana Ata’nın ölümünden sonra katıldı ama Çukur’da kronolojik ilerleme yok. Zamanda ileri ve geri yolculuklar var. O yüzden bu alt metnin üste nasıl taşınacağını bilmiyorum.

    • Rizet16

      #babamınemaneti tag’ı ile vartolu’nun gizemli kolyesine de bir detaylandırma gelir mi acaba? Yoksa o konu kapandı bitti gitti mi sizce?

      • bence bitti… Üzücü ama bitti.

        • Nur

          Bitmedi Aslı. Aksine açılış bölümünde ana tema’lardan biri olarak başlatıldı.

          • Vallahi alt metinlerde yaşıyor olabilir ama klasik senaryoda mantığıma oturacak bir yere bağlanması zor ^^

        • Buke Oguz

          Kolye mevzusunu hep Idris ve Salih arasında diye varsaydık Mihriban’in sözlerinden dolayı: ” Baban seni bu kolyeden taniyacak” Ama Idris Salih’in oğlu olduğuna dair bir kanıt aramadı hiç.
          Bu nedenle kolye muhtemelen Salih ve Meliha arasında bir bağa işaret olarak tekrar gündeme gelecek diye düşünüyorum. Meliha Salih’in annesi yada akrabası ise Salih’in kolyesini gormesi ile ortaya çıkacak bence.

          • Ayla

            Galiba Nur yazmisti Meliha yi oynayan oyuncunun ismi jenerikte yok sizler ise hala Meliha Salih in annesi ihtimalindesiniz ve o meshur kac sezon süren ”kolye”:)

          • Buke Oguz

            Aa öyle mi? Ben yeni sezon jenerigini görmedim bölümü bir gün sonra izlediğim için. O nedenle Şenay Gürler’in isminin olmadığından haberim yoktu.

      • Nur

        Kolye, alt metinde Vartolu’nun kimliği, aidiyeti. Üst metinde kimlik olarak işlenmez ama bu sezon kolye konusu net olarak masaya kondu. Avlu sahnesinde Vartolu’nun elinde kolye zinciri vardı. Kolyenin kendisi Saadet’in boynunda. Vartolu, Saadet’e mektup yazarak aidiyetini sonlandırmış. Kolye (şimdilik) Saadet’te emanet.
        ‘Babamın Emaneti’ olarak verilen Tag daha önce yazdığım gibi özelinde Hatay genelinde Doğu Akdeniz Havzası’nda Osmanlı Bekası. Bölüm fotoğraflarının birinde Yamaç’ın arkasında Mısır Piramitlerini andıran bir dağ var. Mısır, sembolik olarak piramite benzeyen bir dağ olarak gösterilmiş. Dizide tabi ki Mısır, Hatay falan diye bir şey olmayacak. En dipteki metin bu.

        Kral Tsongor’a uyarlama başlamış. Babasının emaneti 7 mezar inşası ile birleştiriliyor. Kolye bu 7 mezardan biri olabilir??

    • Buke Oguz

      #babamınemaneti deyince Idris’in oğullarına en büyük emaneti Çukur bence. Çukur’u koruma kollama, Çukur’a sahip çıkma.

      Tabi Idris’in Kocovalılar’a bir emaneti de Salih… Babamın emanetini görünce ilk aklıma gelen Salih oldu nedense.

      • Nur

        Benim aklıma hemen Meliha geldi.

      • Ayla

        Selam Buke Gözde nin dügünü nasil gecti? Bal ayi var mi?
        Ay Idris in emaneti cukur a baslayayim ben:) Ayol cukur halki zamanin da Yamac i yalniz birakmadilar mi? Cukur halkinin özeti rüzgar ne yöne eserse yüzlerini oraya dönenler toplulugu:))

        • Buke Oguz

          Selam Ayla.:)) Düğün güzeldi. Gözde de öyle.. Balayı planları vardı en son ama ileriki bir tarihte.

    • x

      Nur bak bak https://youtu.be/CQN6txHedrg?t=1361 22:41 Türkiye haritasında doğu ve güneydoğu yok 🙂

      • Nur

        Harita görüntülenemiyor. Ekrandaki mesaj: Yükleyici bu videoyu ülkenizde kullanıma sunmadı.

      • ben de merak ettim, bölümdeki dakikayı söylersen Puhu’dan ScreenShot alalım?

  • Buke Oguz

    Herkese merhabalar… 3.sezonu güzel bir şekilde açtık diye düşünüyorum. Ben kendi adıma bölümü bayağı bayağı beğendim. Yeni bölüm başlamadan gecikmeli yorumumu buraya bırakayım.

    Öncelikle oyuncularımız sergiledikleri performanslarla koca birer alkışı hak ettiler. Kocovali kardeşlerin her biri kendilerine has bir şekilde acılarını yaşadılar ve yansıttılar. Cumali isyan ederken Selimin sessiz sessiz akıttığı yaşlar içime oturdu… Salih gördüğü rüyanın etkisinden daha kurtulamadan Cumali’nin sesiyle ikinci şoku yaşadı ve babasının öldüğünü öğrendi. Içinde büyüttüğü , her seye rağmen yaşattığı Salih ile o an vedalaştı. Aynada adım adım Salih’in yerini Vartolu’nun alışını izledik. Salih’in Kocovalilarla arasındaki bağ Idris Kocovali idi.. Şimdi ortada öküz öldü ortak bozuldu durumu oldu gibi ama bu ortaklığı Salih tek başına bozdu. Salih adını da reddetti Kocovali soyadını da.. Salih ile birlikte Salih’in sahip olduğu aileyi de reddetmesini yaşadığı ani kayba bağlıyorum şu an. Salih’in Sadiş ve Idris J. dan vazgecebilecegine ihtimal vermiyorum çünkü şu an. Babasız büyümüş bir çocuk evladını babasız bırakmaz bırakamaz çünkü.
    Salih babasını en geç bulup en erken kaybeden kardeş olarak en zor süreci geçiriyor. Iki yıl kadar bir süreçte zorla yumuşamış olan kalbi bir anda taşlaşti babasının gidişiyle. Bu kalp bu sefer kim ve hangi olaylarla yumuşar merak ediyorum.
    Kardeşler kadar Emmi Kemal Metin Celasun ve Meke de büyük bir şok yaşadılar.

    Havalandırma ve türkü sahnesi favori sahnelerim arasında yerini aldı. Kardeşlerin ayrı ayrı koğuşlarda olmaları yetmiyor gibi havalandirmalarda bile bir araya gelmemeleri üzücüydü. Azer’in adamlarına karşı birlik olmasınlar diye bilinçli olarak ayrı koğuşlarda konduklarini tahmin ediyordum ama bu kadarı da fazla olmuş…

    Içeride kardeşler babalarının acısı ve hayatta kalma mücadelesine devam ederken Cukur’da hayat normale döndü bile. Idris Kocovali için tesbih bırakma töreni yapıldı. Ardından Sultan’ın emri ile Akın önce ailenin sonra Çukur’un başına geçti ki Çukur kurulduğundan beri süregelen düzen içerisinde olması gereken buydu. Kocovali erkeklerinden biri Çukur’un basında olacak. Çukur’u koruyacak Çukur da O’nu koruyacak.
    Başa geçenin yaşı önemini kaybediyor burada… O nedenle kimse sorgulamadı yada bu çocuk bizi nasıl koruyacak demedi ve yeni Kocovaliyi kabul etti.

    Akın’a bir yandan Yucel bir yandan Azer posta koyarken içimin yağları eridi doğrusu.

    • Oo Buke, hoşgeldin…

      • Buke Oguz

        Hosbuldum Aslı’cigim😄😄

    • Nur

      Merhaba Buke.
      Salih’in Koçovalılar’la tek bağı babasıydı. Annesi Mihriban, Çukur’un kızı değildi Mihriban, Vartolu’ydu ve Çukur’da öldürülmüştü. Sultan ne Salih’i ne de Vartolu Sadettin’i Koçovalı ailesinin evladı olarak kabul etmiyor onu sadece İdris’in gayri-resmi oğlu olarak görüyor. Yamaç da öyle. Yamaç hiçbir zaman ‘abi’ demedi Salih’e, hep ‘babamın oğlu’dedi kırmızı çizgiyi çekti. Kardeş diyen sadece Selim ve Selim’in hükmü yok. Selim’in kendisi de ‘Öteki’
      Karaca, Salih’i amcaları arasında saymadı. Cumali için kardeşinin katili, Akın için amcasının katili. Salih istenilen her şeyi yaptığında dahi birbirlerine el verirken, sarılırken kardeş/abi/amca demediler. Yamaç’ın ‘Babamın Oğlu’ sözü Salih’in aile içindeki durumunu net vurgulamak için. İdris’in ölümüyle artık baba da yok. Salih’in rüyadan uyanmasının alt metni bu.

      • Buke Oguz

        Evet Sultan ne olursa olsun kabul etmez etmeyecek de Salih’i. Oğlunun katili olacak kalacak.
        Kardeşler arasında durum biraz daha farklı. Cumali bile eskisi kadar katı değil. Salih’i düşündüğü, onun için endişe ettiği sahneler izledik. Salih için para bulduklarına senin için değer dedi Cumali Salih’e… Kardeş olarak kabul etmediyse bile ki icten ice kabul ettigini saniyorum.Kocovali olarak görüyor artık.
        Selim ile Salih suç ortağı olarak tanıdılar birbirlerini.. Kardeş olarak da birbirlerini kabul etmeleri kolay oldu. Çukur’la dertleri de benzerdi, baba sevgisinden yoksunlukları da… Selim Salih’i kardeş katili olarak göremezdi çünkü o planın içinde kendisi de vardı zaten. Baykal ve Selim’e ait bir flashbackte 1.sezon görmüştük bunu ama hangi bölüm olduğunu bir türlü hatırlayamıyorum. Kahraman’ı öldürme planından Selim’in haberi vardı ama Vartolu onun bildiğini bilmiyordu tahminimce.
        Yamaç Salih’i çoktan ağabeyi olarak kabul etti kendi içinde ama bunu dillendirmek zor onun icin. Agabey derse O’nu Kahraman’in yerine koymus olacak diye dusunuyor belki de.. Agabeyinin katiline agabey demek kolay olmasa gerek. Bir gün diyecek mutlaka.
        Görünüşte Salih Kocovalilar ile arasındaki bağı koparmaya karar verdi belki babasının katilini bulup öldürene kadar belki de temelli. Kardeşlerin bu duruma tepkilerini de ilerleyen bölümlerde göreceğiz herhalde.

        • Nur

          Sultan, Salih’e ‘Oğlum’ demediği sürece, Yamaç, Salih’e ‘Abi’ demediği sürece, İdris’in ölümüyle Salih, Koçovalı Ailesinin bir ferdi değildir. Yamaç’ın Salih’i kalben kabulüne rağmen Salih’e ‘Abi’ dememesinin nedeni budur. Bu konu bu zamana kadar çok net işlendi. Yamaç, Salih’e asla Abi demedi.
          Yamaç= Çukur.

          • Ayla

            Ehh ben bir Salih ve Vartolucu olarak bu duruma biraz üzülüyorum onu tam olarak kabul etmemeleri. Ama yinede Kocovalilarin icinde Salih e en saygiyla,sevecen yaklasan Yamac bence. Abi demedi ama aralarina ki o güzel bagi kurdu.

          • Nur

            Şöyle düşünüyorum Ayla.

            Kurguyu gerçeğe uyarladığımda; 38 yaşında bir uyuşturucu baronunun, varlığından dahi haberdar olmadı 28 yaşındaki kardeşiyle tanışıp onun yancısı olması hayatın dinamiklerine aykırı.
            Diziye gelince: Aynen senin gibi Salih’i istemiyorum, senden fazlam ise; Salih’ten nefret ediyorum:) Bir sezon boyunca her Çukur günü bunalıma girdim:) Vartolu öldü, öldü diye kendime telkinlerde bulundum.

            Vartolu,Yamaç kardeşliği 1.sezonda mezarlık sahnesinde Yamaç’ın ‘Babamın Oğlu’ demesiyle başladı. 2.sezonun mezarlık sahnesinde birbirlerine sarılıp veda ettiler.

            Bu sezon Vartolu hapishanede Salih kimliğinden uyandı artık Vartolu var. Koçovalılar, Vartolu’nun ailesi değil, Çukur’un ailesi onlar.
            Vartolu bir babanın evladıydı artık kendisi evlatlarına baba olmak zorunda. Evlatlarına başlarını sokacak bir ev sağlarsa Baba olur. Sokakta kalan çocuğun biyolojik babası olmak bir şey ifade etmez.
            Evladı için, gelecekteki evlatları için ne gerekiyorsa yapsın. Herkesin bir evi var şu hayatta Vartolu’nun yok! Koçovalıların evlatları için kendi evladını/evlatlarını feda etmesin! En uç nokta; Yamaç’ı mı vurması gerekiyor? Vursun. Çünkü Yamaç da aynısını yapar.

            Bu diziyi böyle izliyorum. Herkes ailesi için ne gerekiyorsa yapsın.

          • Ayla

            Ama senin tarafin belli sadece VARTOLU ben ise yari yari Yamac ve Vartolu:))
            Birde benim gibi izliyeciler var ne Yamac a birsey olmasini istemeyen nede Vartolu ya.
            Hatirliyorum sen Salih i hic sevmedin hep Vartolu nun dönmesini bekledin ve gözün aydin geldi sonunda.
            Esasinda Saadet in Kocovalilarin bahcesinde bir evi var ama Salih ikinci sezonda Kocovalilarin derdine kosmaktan kari koca gibi yasayamadilar. Zaten sezon un yarisi Saadet Karakuzular da rehindi. Birde sadece ben mi öyle görüyorum Salih Saadet i büyük bir sevda ile sevmiyordu:) Bende bunlari ayirmak icin hicbir firsati kacirmiyorum ya:)

          • Nur

            Yamaç’a da Vartolu’ya da bir şey olmayacaksa birlikte dizi izlesinler, halı sahada maç yapsınlar, müzik dinlesinler:))

            İkisine de her şey olsun. Yamaç, Vartolu’yu vurması gerekiyorsa vursun. Barış, savaşan taraflar arasında olur. Savaşta ve barışta, safım belli. Vartolu hangi taraftasa ordayım, onunlayım.

            Saadet’in kendi evi değil orası. Köşkün müstemlikesi yani Sultan’ın evinin parçası.

          • Ayla

            Ha uyusturucu baronlugunu simdi masallah Akin devam ettiriyor:( Heykellere uyusturucuyu yerlestirip birde aferin aliyor kadinlara is olanagi yaratti…

          • Nur

            Akın, kadınlara iş olanağı yarattı ama asıl Kutay dikkatten kaçıyor Kutay’a Uzun diyeyim bari, Uzun evine ilk iş buzdolabı aldı ya, gülmekten öldüm ona:)))

          • Ayla

            Kutay su Akin in arkadasi herhalde,ses tonuna hayran kaldigim cocuk:)

          • Nur

            Ha evet, o Uzun boylu çocuk. Sesine hayran mı kaldın:))
            Olabilir tabi. Sesine dikkat etmedim.

  • Nur

    KRAL TSONGOR’UN ÖLÜMÜ:
    Yazar: Laurent Gaudé. 1972 Paris doğumlu.

    Massaba, Afrika’da uçsuz bucaksız bir ülkedir. Kral Tsongor kızı Samilia’yı Tuz Topraklarının prensi Koume ile evlendirmek ister. Samilia, Sango Kerim’e söz vermiştir. Sango Kerim savaş açar. Kral Tsongor felaketi önlemek için intihar eder ancak ölümü dahi savaşı önlemez. Savaş herkes ölene kadar sürer sadece Samilia ve Kralın en küçük oğlu Souba sağ kalır. Souba, babasına 7 mezar inşa etmek için savaştan önce ülkeden ayrılmış 7 mezar inşa eder. Samilia kaybolur.
    ➖➖➖➖➖➖
    Massaba: Osmanlı İmparatorluğu.
    Çukur
    Kral Tsongor: Osmanlı Hükümdarı.
    İdris Baba
    Tuz Toprakları: Lut Gölü coğrafyası.
    Ürdün, Filistin, İsrail, Lübnan
    Samilia: Vaad edilen topraklar.
    Koume: Vaadin peşindeki I.taraf. Güç
    Sango Kerim: Vaadin peşindeki II.taraf. Güç
    7 Mezar: 7 iklim.7 bölge. 7 Tepe.
    Osmanlı bekası. Türkiye
    Souba: Savaş coğrafyasında inşa yapan.
    M.K. Atatürk. Yamaç
    ➖➖➖➖➖
    Samilia için iki tahminim var. En küçük olasılıktan başlayayım.
    Saadet: İdris’in manevi kızıydı. Salih’le evlendi ama kendi evleri olmadı. Kısa süre Erbaa’da yaşadılar. Çukur’a dönmek zorunda kaldılar ve Çukur’da kendi evleri hiç olmadı. Şayet bir başkasıyla evlendirilirse Vartolu karşı çıkmamalı çünkü Saadet, Vartolu’nun değil Salih’in eşi ve ayrılmak isteyen taraf Vartolu.
    Saadet

    Karaca: Koçovalı Ailesinin prensesi. Kendi aralarında Celasun’la sözlenmiş olabilirler mi? Azer’le evlendirilirse Celasun olay çıkarabilir. Ama! Celasun’un savaş açacak gücü zaten yok. Atarı höt deyince biter. Bu olasık da çok küçük.
    ➖➖➖➖➖➖
    Asıl tahminime geleyim:

    Efsun: Baykal’ın prensesi. Kendi ordu gücü var. Yamaç ve Azer şimdiden yaklaştı ve her ikisinin ordu gücü var. Ordu gücü oluşturacak üçüncü aktör Vartolu ama Efsun’la henüz ilgisi yok. Bir de Yamaç, Efsun için niye savaşsın? Karısını, yeğenini öldürten taraf Efsun. Yamaç’ın Efsun için savaşması bana imkânsız geliyor. Hem Yamaç, Kralın en küçük oğlu. Savaşta o olmayacak. Azer ve Vartolu’nun Efsun için savaşması en makul olasılık şu an. Belki yeni karakter gelecektir?

  • Nur

    BİR ‘ASİ’ NEHİR VE YILAN BALIKLARI

    Nehir’in Asi nehri olduğunu tahmin etmiştim ya, karakterin yılan gibi tavırlarına anlam bulmaya çalışmıştım. Meğer Asi nehrinde yılan balıkları yaşıyormuş. Ve o kadar ilginç özelliklere sahipler ki mutlaka haklarında 2 satır da olsun okuyun. Asi nehri de çok ilginç. Dün bir sürü yazı, hikaye okudum. Karakteri şimdiden sevmeye başladım. Hazal ne kadar yetenekli bir kızmış, aferin ona, kısacık sahnesiyle karakterini tanıttı ve sevdirdi. Hoş ben Efsun’cuyum. Onun da Birleşik Krallığı temsilen Prenses Anne’den esinlenildiğini şıp diye anlamıştım. Damla’nın yeteneği, aurası 5 yıldız. Vartolim’le Efsun sevgili olsun istiyorum.

    Unutmadan; Hazal’ı takdim fotoğrafına bir daha bakın. Sarı bir ev önünde ipe asılı çamaşırlar. İp nehir. Arkadaki ev Suriye önde tel örgü Türkiye-Suriye sınırı. İpte asılı erkek çocuğu giysileri İdris Baba’nın vasiyetindeki çocuk mu ki? Olur mu olur. O değilse bile bir tel örgü ile ayrılmış bizlerin geçmişi.

    Çukur 2.sezonunda Sena yani Akdeniz merkezdeydi. Karakterleri tek tek dokunup bir araya getirmişti.
    3. Sezon: Nehir aynı işlevi görecek. Karakterler yavaş yavaş kıyısında hizalanmaya başladı.

    Sena’ya laf ediyorduk halbuki ne kadar mazlum bir kızdı. Bu Nehir’e laf da edilmez. Tısslar valla;)

    • Nur

      Asi Nehri’ne ismini Hazreti Ali’nin verdiğine inanılıyormuş. İsim verme hikayesi çok güzel. Fırsat bulursanız okuyun. Bölgede Nusayrilerin önemli bir topluluk teşkil ettiğini ekleyip bitireyim (şimdilik)

    • Ayla

      Sana bir soru sence senarist Horzum senin gibi mi düsünüyor? Yani senin onlarca anlamlar cikardigin detaylari bilincli birsekilde mi yaziyor?
      Nur surda bir duralim bence Nehir i sevenler kadar ilk bölümde ben gibi sevmeyenlerde oldu. Mesela ben ne Nehir in ne Efsun un diziye giris sahnelerinden hoslanmadim.
      Nehir Yamac o sahneleri fazla cocukca ergence buldum. Efsun a da adam akilli replikler yazilmamisti topuklu yüksek ayakkabiler adeta sexsapelligine oynanmisti…

      • Nur

        Ayla; Gökhan Hoca; Dahi! Abartmıyorum. Reelde tanışsaydık kimse için kolay kolay böyle şeyler söylemediğimi görürdün. Sektörün şartları çok ağır. Açılış bölümü 2saat 23 dakikaydı. Kısa kısa notlar alayım dedim ortalarda vazgeçtim. Bu insan benim bir iki satır not almaya üşendiğim sahneleri sayfa sayfa yazıyor. Uzun dizi süresi+ 10’larca karakter, (dün karakterlerin temsiliyetini 1-2 kelimeyle yazayım dedim onu da yarıda bıraktım)+RTÜK+ Reyting+ Sağlık+++ Şunu da söyleyeyim; güç bela izlediğim bölümler de oldu, oflayıp pufladığım da oluyor, eleştiriyorum ama S1.B1’den beri tutkuyla bekliyorsam, izliyorsam, sezon arasında özlüyorsam takdir gerekiyor demek ki.
        Sahneleri yorumlarken yetersizliğimden utanıyorum, izlediğimizden çok daha fazlası alt metinlerde ve çoğunu da yanlış algılıyorum zira bilgi birikimim ve algı kapasitem yetmiyor.

        • Ayla

          Evet senarist in kalemini saygiyla cok sevdigin belli.
          Bir diziye nerdeyse 2,5 saatimi veriyorum bundan dolayi hayatimda birkere olsun bir seyrettigi birdaha seyretmem. Hatta cok begendigim sahneler olsa bile. Biliyorum sen ve bazi arkadaslar bölümü bazi sahneyi defalarca seyrediyorsunuz. Ama belki senin izledigim dizi cok degil. Mesela ben gecen sezon 6-7 dizi izliyordum bu sezon simdilik 4 var:) Haliyle bölüme sahneye tekrar izlemeye vaktim yok.

          • 4 mü? Hangileri? Benim yeniler başlayana kadar sadece #çukur… kuzgun’a başlayacağım ama daha izleyemedim ilk bölümü…
            Minnoş benim tatli yalanım var bir de… onu blogda yazıyorum, üzerine kafa yormalik değil ama minnoş…

            Ama beklediğim diziler var.

          • Ayla

            Cukur disinda kardes cocuklari ( biktim entrikalarindan),Kuzgun,Hercai (basrol kizin aglak sesinden,basrol oglanin kirmizi gözlerinden ve hep bagris cagrislardan fenalik geldi).
            Beklediklerim Kursun,Ramo ve Seferin kizi yani yandim ben:)))

        • Ayla

          Ayrica sahneleri yorumlarken yetersizliginden ASLA utanma. Gayet dolu dolu ve cok ilginc bir bakis acisiyla yorumluyorsun ve bizlerde keyifle okuyoruz.

          • Nur

            Çok teşekkür ederim.

      • Nur

        Efsun ve Nehir’in nesi var? Nehir’de Efsun da olması gerektiği gibiler. İkisi de yetenekli,Damla tabi ki daha da yetenekli. Damla karakteri giymiş, ötesi benim için yok. Hazal bence oldu, ilk etapta ütkütmesi gerekiyordu ürktüm Yamaç’ın yatağına yatması tuhaf geldi ama sonra hoşuma gitti. Genç insanlar bunlar, hastane bi olanak sağlamış tabi ki kullanacaklar:) Gökhan Hoca bi olanak da Vartolim’e sağlar mı diye bekliyorum. Bu arada Saadet’i de bölümde beğendim, sevmek anlamında değil ama Boncuk da bir toparlanmış karakter değişimini iyi verdi. Yeni-eski bütün kadınları sevdim. Erkek oyuncuları zaten beğeniyordum. Oyuncular, karakterler, hepsi benim için tamam. Karaktere sinir olmam gerekiyorsa, sinir olmalıyım. Bunu yaptılar.

    • Rizet16

      Fadik (Nur Sürer) hanımın Azer ve Nehir’in annesi olarak diziye giriş yaptığı yazıyor, Azer ile Nehir kardeşmiymiş?

      https://www.vipdiziler.com/cukur/cukur-fadik-kurtulus-kim-cukur-fadik-kim

      • galiba ben böyle aile bağlarının bu kadar genişletilmesini sevmiyorum. Ne gerek vardı şimdi ikisinin kardeş olmasına

        • Rizet16

          Ben de baya şaşırdım, bu detayı bilmiyordum böyle bir şey çıkmasını beklemiyordum açıkçası. Aslı gibi bende bu tarz aile bağı genişletmelerini sevmiyorum. Hayırlısı diyelim artık izleyip göreceğiz.

          • Nur

            Şöyle de düşünebiliriz. Nehir’in ailesi Kurtuluşlar olmasaydı Nehir’in annesi-babası- kardeşleri vs vs diziye gireceklerdi. Kadro zaten çok kalabalık, yorulurduk. Böyle daha iyi bence. Aliço’nun babası geliyor, Efsun’un babaannesi. Konuk oyuncular gelecek. Böyle iyi bence.

      • Nur

        Aaaa.. Şaşırdım. Koçovalı ve Kurtuluş ailesinin evllilik ile birleşip daha güçlü, büyük bir aile oluşturmasını bekliyordum, tahminim Karaca ve Azer evliliğiydi. Nehir’in ailesini merak etmiştim, demek Kurtuluşlar mış! Aileler arası drama, entrika, çatışma ve dayanışmayı severim özellikle güç mücadelesi hoşuma gider. Bu birleşme Nehir ve Yamaç’ın evliliği ile sağlanacak demek ki. Bana uyar. Belki hem Yamaç-Nehir hem de Azer- Karaca evliliği olur?

      • Nur

        Şunu da ekleyeyim: Nehir’in Meliha’nın kızı olduğunu düşünüyordum. Meliha ve Fadik kardeş olabilirler. Çukur’un Jeopolitiğini yorumluyorum ya; Nehir yani Asi Nehri Meliha’nın temsil ettiği İskenderun Sancağından doğuyor Fadik’in temsil ettiği Kilikya-Mezopotamya’dan denize dökülüyor. Burda bir nokta var tabi Mezopotamya İskenderun Sancağını da içeriyor.
        Mete Yarasız gibi oldum anasını satiim:)))

  • Nur

    Merhaba X hoşgeldin. Yorumunu şimdi gördüm yoksa daha önce cevaplardım.
    Vartolu= Resmi İdeolojinin Türk kavramı dışında kalan tüm kimlikler. Asimile edilmemiş kimliklerin karması. Devleti olmayan yurttaş!
    Damla-Saadet sohbetinde “Meğer tek derdi bir babanın oğlu olmakmış’ sözü buna vurguydu. Baba=Devlet.. Baban varsa öz kimliğinle vatanın evladı olabiliyorsun. Devletin varsa evlatsın, yurttaşsın
    Selim= İdeolojideki kimlik tanımına uyan ama aynı zamanda çelişen, bir başka kimlik.
    Bunların çok ayrışmadan asgari müştereklerde buluşup beraber yaşayabildikleri siyasal yapı az da olsa Osmanlı’ydı.

  • Bölümden günler sonra yorumlara gelebilmek <3.
    Belki aşağıda yazan olmuştur. Yamaç'ın Yücel'den intikamında Yücel'in yüzünden olan kayıplara gönderme olmasını bölümü izlerken fark etmemiştim. Sosyal medyada görünce vay bee dedim, güzel detay…

    • Nur

      Yücel’in boynundaki yanık izinden başka iz mi varmış? Dikkat etmedim.

      • Tüyler – kapıyı açamamak ve patlama…

  • Nur

    KOÇOVALI KARDEŞLERİN HAYALLERİNE VEDALARI:

    Yamaç: Gitarı kırıp çöpe atarak hâyâllerine veda etti.

    Salih: Rüyasında babasını beklediği evinin çalan kapısını açtığında babası yerine hapishane ranzası demirlerini gördü. Uyandığında babasının ölüm haberini duymasıyla gerçekliği kavradı. Bir babanın evladı olmadığı sürece hapishaneden başka evi olmayacaktı. Hayalini Vartolu olarak gerçekleştirebileceğine inanarak Salih’e veda etti.

    Cumali zaptı zor kişilikteydi. Babasının ölümüne duyduğu öfke tehlikeliydi. Karanlık hücrelerde girdiği zaman tünelinden parmaklarında kanlı muştu izleri ile çıktı. Asıl intikam alacağı kişilere dokunmadığı ve hücre şartlarında olduğu düşünülünce bir yerlerde veda etmiş.

    —-

    Selim:Bir kez bileklerini keserek hayâllerine veda etmiş, Yamaç tarafından kurtarılmıştı. Bir daha hâyal kurmamasına yetmiştir.

    • İlahi Nur, çatı merdivenini nereye bağlamışsın ^^

      • Nur

        :))
        Çift anlamlı desek:) Diğer anlamını karışmasın diye yazmadım. Dağın yolu, çık orda ateş yak, kandil yak falan:) Anca bu kadar oluyo:))

        • Yani hapishane ranzalarında merdiven de olmaz ama… :p hayal gücüne set vurmak istemem…

          • Nur

            Sağol:))) Güldüm buna:)))

  • Nur

    YÜZ YILLIK YALNIZLIK.

    Açılış bölümü 1900-2000 yılları arasında 100 yıllık zamanda ileri geri yolculuk yaptı.
    Açılış sahnesi İdris Baba’nın 1918’de ölümüyle yapıldı, kapanış sahnesi Yamaç’ın babasının ölümüyle yaklaşık 100 yıl sonra yüzleştiği cami sahnesiydi.

    Hapishane sahnesi: 20yy başlarında girdiler 100 yıl 1980’de halâ hapistelerdi. Karaca’nın Akın’la konuştuğu pazar tezgahının arkasında Özal yazısı vardı.

    Yamaç’ın kaldığı yer hastane değil Tımarhaneydi. Kolonya vurgusu, Osmanlı dönemini, Attilla Matilla mizanseni 1980’leri Erkin Koray vurgusu 90’lardı. Tımarhanedeki değişim dekor detaylarındaydı. Siyah-Beyaz TV’den renkli TV’ye, Erkin Koray’ın Kral TV’de gösterilmesi.. Sekreterden gelen mektup BM sekreterinden++ Nehir’in gelmesi ise Doğu Akdeniz Havzası&Suriye konusuydu. Sezon zaten anladığım kadarı ile bunun üzerine kurulu.

    Efsun’un elindeki harita Skyes Picot haritası günümüzde BOP haritası (gibi)

    • Bakış açını seviyorum… Böylesine derin yazıldığına katiiiiiiyetle inanmıyorum ama bu yorumlarını severek takip ettiğim gerçeğini değiştirmiyor 🙂

  • Nur

    Fragman çıkmış. Henüz izlemedim. İzlemeye gidiyorum, gene gelcem:

    • Nur

      İzledim. Fragman çok güzel. Bu sezon diziye epey yatırım yapılmış. Her anlamda derli toplu, özenli.

      • Dilara

        Fragman hakkında ne düşünüyorsun? Vartolu diğer cezaevine sevk edilmek için bir şeyler yapmış onu anladım ama cumali “satıcı şerefsiz” diyor?

        • Nur

          Vartolu hapishaneden Armutlu’ya nakledilmek için bir dümen çevirmiş. Aklıma tek gelen; Cumali kaçma planı yapmış olmalı Vartolu idare ile anlaşıp Armutlu’ya gitme karşılığında Cumali’nin planını ispiyonlamış olabilir. Selim’de ‘neden?’diye soruyor. Kaçış planına Selim de yardım edecekse onu da ispiyonlamış olur. Başka bir şey aklıma gelmedi.

        • Ah be Vartolu yine bireysel çabalar, yine…

          • Nur

            Vartolu çabalasın. Bireysel, toplumsal. Vursun, kırsın, ağlasın, gülsün, acı çeksin, aşık olsun, terkedilsin, ihanete uğrasın, başına her şey gelsin. Bu sezon geçen sezonun bize hediyesi olsun. Geçen sezon Vartolu yok gibiydi.

      • Çok hızlı ilerliyor.

        • Nur

          Evet, bir parça daha sahneleri net verip geçişi yavaş yapmaları gerekirdi. Cumali’nin ne söylediğini anlamadım. Post altındaki yorumları okuyup öğrendim. Selim’in de öyle, yorumları okuyup anladım.

      • Rizet16

        Merhabalar, sizinde belirttiğiniz gibi bu sezon farkını fragmanlarla bile ortaya koyuyor gerçekten.

        Fragmanda dikkatimi çeken bir detay kitap oldu, bildiğimiz üzere geçen seneki kitabımız Kral Oidipus’tu ve bir nevi İdris Baba’nın sonu ona benzer olmuştu, bu sene ki kitabımız ise Makbule Hanım’ın (Baykal’ın annesinin) fragmanda okuduğu görülen ”Kral Tsongor ‘un Ölümü”. Kitap ve içeriği hakkında herhangi bir bilgim yok okumuş olan ya da bilgisi olan varsa yazarsa sevinirim. Muhtemelen kitaptan esinlenerek bu sezona dair öngörüler edinebiliriz.

  • Nur

    Detaylara dalmadan tespit edebildiğim temsiliyetler ve alt metinleri yazayım.

    Çukur: Vatan,Yurt.. Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyetiyle özelinde etkileşimli coğrafya
    İdris Baba: Osmanlı Hükümranı. Devlet
    Sultan Ana: Vatan Toprakları.
    Çukur’un Babası: Devlet Başkanı.
    Yamaç: Vatan ve Milettin ortak ruhu.
    Cumali: Türk Milliyetçiliği
    Selim: Hukuk, Demokrasi
    Salih: Evlat, Kardeş.. Ama üvey.
    Vartolu: Evlat, Kardeş.. Ama!!!
    Aliço: Çukur’un resmi- gayri resmi, yazılı, görsel, işitsel hafızası, tarihi.
    —-
    Jenerikteki sıraya göre karakterler, esinlenilen şahıslar?

    Yücel: Rusya. Doğu Prnçk
    Efsun: İngiltere.. Prenses Anne
    Azer: Kilikya, Mezopotamya. İşbirlikçi sermayedar.. Sakıp Sbncı.

    Nehir: Asi Nehri. Esinlenilen kişiyi günümüzden bulamadım, mitolojiden Şahmeran olabilir. Bazı bölgelerde Şahmeran kadın bazılarında erkektir? Belki Fırat ve Dicle nehirlerinin ortak esintisidir?

    Akın: Milli Görüşün temsilcisi. Trgt Özl

    Celasun: Zorlandığım karakterlerden biri. Herhangi bir vatan evladı??
    Damla: Coğrafi Temsiliyeti Kafkasya.Çeçen, Çerkes. Mitolojik: Asena. Şahıs: Bir parça Mrl Akşnr esintisi hissediyorum.
    Emmi: Osmanlı eliti. Her dönemin gerçek akili. Kimden esinlenildiğini bilmiyorum.
    Ayşe: First Lady. (Aile reisinin Sultan olduğunu unutmadan)

  • Nur

    Sezon kadrosunun içinde Doktor Özgür de vardı. Oyuncunun ismi aklıda değil, Yamaç’la sahnelerini çok beğendim. Shipper’lar tiyo osun. Yamaç her ay Özgür’e gidecek ya Nehir’le bir sonraki karşılaşması hastanede olur. Özgür, Yamaç ve Nehir’i bir araya getirecek kişi galiba.

    • kesin! Bölüm resimleri de hastaneden

      • Nur

        Özgür; Aydın, aklı selim bir uzman olarak çizilmiş. Çok iyi bir gözlemci ve sadece gözlemde bulunmuyor, sorunu teşhis ediyor, tedavisi için bizzat kendine ait bir şeyi feda edip katkıda bulunuyor. Yamaç’ın kırdığı gitarın Özgür’ün TUS’u geçince kendisine aldığı gitar olması manidardı. Nietzche vurgusu başka bir detay. Hapishanedekiler sazla ortak ruh ve dili yakalarken, tımarhanedeki devlet aklı (Yamaç) bir aydının yardımı ve fedakarlığıyla kendine gelmeye başladı. Mesajı, alt metni çok güzeldi.

        • Ayla

          Ne anlamlar cikarmissin gitar meselesinde. Ben ise izlerken yaw bu doktor Yamac in gitar sevgisini birsekilde biliyormuydu diye düsünce ile izledim. Yamac in üc ay boyunca hastanede gitari calip calip 3 ayin sonunda kirmasina da bir anlam verememistim…

          • Dilara

            Evet onu ilk başta ben de anlamamıştım ama sonra çukura geri döneceğine dair küçük bir mesaj olduğunu anladım

  • Nur

    Bölümde geçen, Yapımın arka planına şakalı gönderme olduğunu düşündüğüm bir sahne var. Yamaç’ta gözü olan kenafir gözlü Ebru.
    Gerçekte var olan biri ti’ye alınmış gibi. Ebru her kim ise Aras’a nazar değdireceği bahsi olmalı. Terliklerini ters giymesi her işini ters yaptığının şakasıydı sanırım. Ebru’yu akışa oturtamadım olsa olsa şakalaştıkları bir arkadaşları için mizansen yapılmış diye düşündüm.

    • olabilir. alakasız bir replikti. Y gönderme ya da boşluk doldurma…

      • Nur

        Bir şeyle alakasını kurmaya çalıştım zaman tünelinde Tansu Çlr’e falan mı gönderme var diye, bulduğum hiç bir şey uymadı.

      • Nur

        Acaba RTÜK’e mi göndermede bulundular. Yamaç’ın Nehirle tanışacağı sahnenin hemen öncesinde ‘Kenafir Gözlü’ dedi. Nehir’le gelecekteki öpüşmelere karışmasın diye. Terliği hep ters giymesi de RTÜK’e uyuyor.

        • Ayla

          Ilginc bir tespit ama RTUK bu ince göndermeyi anlayacak kapatisede degil bence:)
          Yaw Asli nin sitesinde sen ben kaldik diger eski yorumcu arkadaslar kayboldular. Birgül vardi hatirlarmisin kayboldu gitti.

          • işler güçler…

  • Nur

    MELİHA SANCAKTAR-
    İSKENDERUN SANCAĞI VE BİR ‘ASİ’ NEHİR
    İdris Baba’nın tesbihinin danesi HATAY ilimizdi.. Gökhan Hoca karakterlerinin isimlerini özenle seçiyor. Meliha da bunlardan biri.
    Sancak’ın tarihini yazmayacağım. Sezonda önemli olan Nehir’in Sancak sınırları içinde doğan Asi Nehri olması. Yani Meliha, Nehir’in annesi olabilir. Nehir için Asi Nehiri mi Dicle mi diye tereddüte düştüm. Asi Nehrinde karar kıldım zira Lübnan Bekaa da doğup Hatay’dan Akdenize dökülüyor. Sena, Akdenizdi. Yamaç, Yücel’e İdris Baba’nın tesbihini vererek Suriye Kartını açtı. Yazmayacağım kadar karışık. Yücel dizide ölmez çünkü bölgede Rusya’yı temsil eden aktör. Tesbih avucuna konunca kendisine gelmesinin nedeni Doğu Akdeniz Havzası ve Suriye. Nehir bu havzadan.

  • Nur

    İNSAN KOLONYA İÇİN AĞLAR MI?

    Yamaç ağladı bizi de ağlattı. Kolonya vurgusu, koloni, imparatorluk vurgusuydu. İmparatorluk fiilen sona erdi. Yamaç’ın kırmızı ve mavi küçük ambalajlar içinde dağıttığı kolonyalar imparatorluğa sevgisini simgeliyordu. 650 yıllık geçmişi kucağında yitirdi Yamaç. Yitirmekle de kalmadı morgda ölüsünü yıkadı, öperek veda etti.

    • Dilara

      Bu kolonya sahnesi gelse gelse gökhan beyin aklına gelirdi zaten. Sıradan bir dizi olsa sadece ağlar ağıt yakardı ölenin başındaki kişi…gökhan beyin kalemine hayranım gerçekten

      • Nur

        Her bir sahne ince ince düşünülmüş, işlenmiş. Yazmaya kalkışsam abartmıyorum bir kitap rahatlıkla çıkar. Üstelik benim gelişigüzel algımla yorumladığım şeyler bunlar. Bir de tereddüt ettiklerim var Yamaç’ın yanağındaki 2 çizgi gibi. Kolonya mavi ve kırmızıydı. Renklere kadar kodlanmış.. Efsun’un İngiliz Kraliyet ailesine mensup tavrı, Nehir’i nehirlerin kıvrım kıvrım akmasını yılanların kıvrılmasına benzetmeleri Nehir’in yılan gibi tıslayarak konuşması, Yamaç’a yılan gibi sokulması.. Yazsam bitecek gibi değil. Her bir cümle ince ince düşünülmüş. Koskoca bir coğrafyanın 100 yıllık tarihi iğne oyası gibi işlenip verildi.

        • Renk kodları mı? O minik kolonyalar öyle rengarenk olur ama… Çocukluğumdan biliyorum ^^

          • Nur

            Dizide çok bariz renk kodları var ve en küçük detayda bile rastlıyorum. Giysi kodları renk kodlaması birlikte kllanılıyor. Bir ara uzun uzadıya yazarım. Özellikle giysilerde mavi ve kırmızılara dikkat et, kodu kavrarsın. Salih’in rüyasında Sadiş’in elbisesi kırmızıydı köşkte mavi bir elbise giydi. Medet mavi gömlek giymişti. Mavi Çukur’un rengi. Dostlar Kahvesinin tabelası: DOSTLAR= Kırmızı KAHVESİ= Mavi.
            Kırmızı: Çukur’un öz’ü olmayan dost, düşman++ iyi, kötü ++bir anlamda Çukur’un sınır çizgisi dışında her şey.

          • Dilara

            Evet kesinlikle katılıyorum. Ben de dizi izlerken detaylara çok dikkat ediyorum ve bu çukur da çok fazla var. İlk başta acaba ben bunları sadece kafamda mı kuruyorum diye düşünüyordum ama yok hepsi de tesadüf olamaz yani😊 Bu yüzden çukuru izlerken dikkatli izliyorum, sonra kafama takılan sahneleri açıp ayrı ayrı izliyorum. Bazı mesajları bir bölüm öncesinden de veriyorlar. Ama mesela aliçonun rüyası geleceğe dair bir spoilerdı ki bunu sen kesin biliyorsundur. O sahneyle de çok dalga geçmişlerdi zamanında..ben ise hayran kalmıştım

      • Kolonya bana da dokundu, güzel yakalanmış bir detay. Ama benim için kolonya sadece İdris’in fenalaştığı / bayldığını düşünüp kolonya istemesi anlamını taşıyor.

      • Nur

        Tek sahnede zaman atlaması Kolonya: Osmanlı’nın Fiilen bitişi 1918.. 112 Acil’in faaliyete geçmesi:1994.
        Ekran kararıp Yamaç’ın tek gözüne odaklı açıldığında Yamaç’ın yanağında 2 çizgi vardı 1971 ve1980 Darbeleri diye yorumladım.
        Morg’da İdris Babayı yıkaması 1996 yılında Enver Paşa’nın cenazesi Türkiye’ye getirilmişti Ona yordum.

    • Ayla

      Nur haklisin bir kolonya kusaginin cocuklariyiz ama ben cocuklugumdan beri nefret ederim kolonyadan belkide ondan etkilenmedim:))

  • Nur

    İDRİS BABA ÖLDÜ MÜ?
    Doğru soruları sormazsak doğru cevapları alamayız. Cevaba ışık olacak bilgiler;
    Osmanlı Devleti 3 aşamada sona ermiştir
    1-Fiilen: 1918 Mondros Mütarekesi.
    2-Hukuken: 1922 Mudanya Anlaşması
    3-Resmen: 1922 Saltanatın Kaldırılması.

    Özetle; Almanya yenildi biz de yenildik. Osmanlı, elinde son kalan BİR AVUÇ TOPRAK parçası ile varlığını FİİLEN sona erdirmek zorunda kaldı. Yamaç’ın İdris Babayı vurmak zorunda kaldığı sahne budur. İdris Babanın ölmeden önce avuçladığı toprak Hatay ilimiz. Sultan ve diğerleri kaybedilme riski olan son topraklardı.
    Labirent 1.Dünya Savaşını temsil ediyordu. Sayaç Yenilgi ile ateşkes arasında geçen süre. Yamaç, İdris Baba’yı vurmasa tüm yurt paylaşılmıştı.

    Soruya gelelim: İdris Baba öldü mü?
    Cevap: Saltanat bitti. Halife gitti.

    • Ayla

      Öldü NET:)

      • Nur

        Acaba? Ben kolonyaya ağladım mesela. Demek ki içimd halen özlemini taşıyormuşum. Tabi benim özlemim Limon Kolonyasına:)

        • Dilara

          Bu kolonya sahnesi gelse gelse gökhan beyin aklına gelirdi zaten. Sıradan bir dizi olsa sadece ağlar ağıt yakardı ölenin başındaki kişi..gökhan beyin kalemine hayranım gerçekten

  • Nur

    S3- MEKANIN SAHİBİ GERİ GELDİ

    Sezonun başlayacağı günü 4 gözle bekledim, beklediğime değdi. Şimdiden Yeniyıl sezon arası tatilinin ve Hazirandaki sezon finalinin derdine düştüm. Sevgili dizimi yokluğunda özlüyorum.

    Açıış bölümü muhteşemdi. Dahiyane yazılmıştı. Tek bir boş kare, boş bir an yoktu. İlk izlediğimde tam kavrayamamış olmamdan dolayı ortalarda bir yerde dikkatim dağıldı. İkinci izlediğimde gerçekten hayran kaldım. Dün gece bazı sahnelerdeki detaylar için yeniden izledim sayılır, notlar almıştım, yeni notlar ekledim.

    ‘Kartları Dağıtma’ terimi vardır Ortadoğu için sık kullanılır, ‘Ortadoğu’da kartlar yeniden dağıtılıyor’diye. Gökhan Horzum Hocamız kartları dağıtmakla yetinmemiş yeryüzü küresine kumarhane kurmuş, Ana aktörleri kürede Doğu Akdeniz Havzasına denk gelen masaya oturtmuş. Masadakilerin herbirinin diğeriyle geçmişi, hesapları, çıkarları, çatışmaları var. Sezon tam bir kara kutu. Her an herşey olabilir.

    Alt Metni, Kısıtlı tarih, jeopolitik bilgimle algıladığım kadar yorumlayayıp üst metni uyarlayacağım. Bilgilerim hatalı olabilir, yalan-yanlış olabilir ama zaten amaç diziyi benim anladığım kadarıyla aktarma.

    Sezonun alt metni:
    Coğrafya Kaderdir.

    • Ben alt metin göremiyorum, olduğunu da düşünmüyorum ama güzel bölümdü, net ^^

  • Nur

    Herkese tekrar selamlar.

    Bölüm yorumlarıma jenerikle başlayayım.

    Yıldız’ı yani Gökşen Ateş’i merak ettiğim için jeneriği izledim Gökşen Ateş’in ismi kadroda yok, Şenay Gürler’in ismi de yok. Ne Yıldız ne de Meliha kadroda değiller. Meliha’nın olmamasını çok yadırgadım, belki konuk oyuncu olarak görür müyüz??

    Ercan Kesal’ın ismi kadroda. Veda mesajı yayınlanmadı. İdris Baba, Meliha ve Yıldız’a eş zamanlı mı veda edilecek? Ay Yapım ilkelerini oluşturmalı ve izleyiciye benimsetmeli bence. Böyle küçük görünen detaylar hem sanatçıya hem de izleyiciye saygıdır bence. İdris Baba’nın ölüp ölmediği sorusunu canlı tutmak istiyorlar herhalde belki bu nedenle Ercan Bey’in ismi sezon kadrosunda??

    Jenerikte yeni senaristimizin ismi var; Damla Serim. Benim için Çukur’un senaristi tek; Gökhan Horzum Hocamız. Damla Hanım’a sevindim, hocanın yükünü hafifletecektir. Hocaya yardımcı olacak senaristleri hep istemiştim. Damla Hanımın ismini google’a yazdım bir şey çıkmadı? Eminim yeteneklidir, hocamıza ve dizimize layıktır. Çok iyi bir katılım olmuş.

    Jenerikte bölüm hikayelerini yazanlar diye isimler vardı, daha önce jenerik akışını sonuna kadar izlememiştim, belki yeni bir uygulamadır. Hocaya yardımcı olacak, yükünü hafifletecek her kişiye gönlüm açık.

    Yapımcı sadece Kerem Çatay. Pelin Hanımın ismi jenerikte yoktu. Beni Yamaç Okur ilgilendiriyor, sorumlu Yamaç Bey nasıl olsa. Pelin Hanımın ayrılmasının Diziye olumlu-olumsuz yansıyacağını sanmıyorum.

    Kadro şimdilik mükemmel. İdris Baba muallak, beklemedeyim. Meliha ve Yıldız için üzüldüm. Mezarlıkta konuşulan sırrın iki sahibinden biri ölü olanın ismi kadroda canlı olanın ismi kadroda yok:)

    • Ayla

      Defalarca Horzum yanina bir bayan senarist alsin diye yazmistik iyi sonunda bir bayan senarist gelmis hosgelmis. Meliha nin bir fonksiyonu yoktu bence ayrica Cumali kafasinda Yildiz meselesini kapadi bence onada güle güle 🙂

      • Nur

        Meliha’nın Fonksiyonunu henüz yazmadım. Fonksiyonu vardı ama işlenmeye fırsat olmadı. Meliha’yı Nehir devam ettirecek. Coğrafi temsiliyetleri aynı.

      • Meliha çok geç geldi, çok da faydası olmadı katılıyorum ama mezarlık sahnesindeki konuşma açığa çıkmadan gitmesi de enteresan.

        • Ayla

          Evet o mezarlikta ki konusma havada kalmasin.

    • Damla’nın gelmesi ile yıldız çoktan veda etmişti hikayeye…

      • Ayla

        Aynen.

  • Ayla

    Merhaba Asli
    Kalemine saglik koyu bir cukur seven ve izliyecisi olsanda olmamisliklara,mantiksizliklara degindigin icin yazilarini cok seviyorum. Ama cok sulu gözsün ya:)) Ben hicbir sahnede aglamadim,yoksa ben mi fazla kati yürekliyim acep hehe.
    Yamac i delirttiler ama ışık hiziylada hemencecik iyilestirdiler. Evet sana katiliyorum Yamac Yücel i sag birakmamaliydi. Esasinda mantik ararsan Yücel de Yamac a babasini öldürtüp Yamac i sag birakmamaliydi…
    Oyuncularin yaz tatilinden sonra bronzlasmis birsekilde gelmelerine artik kafayi takmiyorum,eskiden takardim:) Evet HORZUM cevap ver artik tapular kimde? Senarist herseye bir kilif uydurabildigi icin tapularada uyduracaktir.
    Nasil yani Asli, Akin in el öptürtmesini Sultan mi istemis? Sultan in Akin in elini öptügü bir sahne yoktu hep aradim,öpsünde yüregimin yaglari aksin diyecektim. Ben yorumumda da degindim Akin in elini öpmeleri cukur halkinin hemencecik onun boyundurugu altina girmelerini enayilik olarak görüyorum. Cocuk allahin ergeni yaw! Bende Akin in ekürisini sevdim özellikle ses tonu cok hostu cocugun.
    Türkü sahnesi bölüm icinde en sevmediklerimden oldu cok fazla kurgu gibi gördüm acikcasi. Hepsi ayri ayri koguslarda ariza cikarip ayri ayri bölümlerde bahceye cikmasi falan.
    Evet Idris ile birlikte Salih in ruhuna da bir el fatiha demenin zamani geldi. Acikcasi ben Salih i daha cok seviyordum,Vartolu yu sevmeye baslamam icinde ki Salih i kesfetmemle oldu. Neyse artik Vartolu ya katlanacagim,ama Saadettin isim benzerligi disinda Saadet e artik hic uymuyor,bosanmalarini tercih ederim…

    • Nur

      Merhaba Ayla. Ellerine sağlık.
      Kendimi öyle bilmesem de ben de gözü suluymuşum. Gözümden yaşların boşandığı sahne ise Avlu sahnesi. Diğer sahnelerde çok ca hüzünlendim ama Avlu sahnesinde Cumali kapıdan avluya çıktı ya, o anda bir müzik başladı duygulandım, türkü başlayınca ise aniden gözümden yaşlar boşandı ve o sahneyi şimdiye kadar abartısız 20 kez izledim. Şayet ihmal etmezsem ‘ Efsane sahne nasıl olur, zirve nedir’ başlıklı bir yazı yazacağım Aslı da belki sahnenin videosunu koyar.

      Çukur’un tapularını Aslı da hep soruyor Hoca’nın nasıl işleyeceğini bilmiyorum ama alt metinlerde cevabı zaten vermişti. Türkiye Cumhuriyetini bağımsız bir devlet olarak tanıyan Lozan Vesikasının aslı Paris’te bir müzedeymiş. Çukur’un tapusu Lozan Anlaşmasıdır. Selim’in dizideki temsiliyetlerinden biri ‘Hukuk’. Tapuların akıbeti kaldı öylece. Hoca, 1.sezon Sevr ve Lozan sürecini çok az işlemişti sonra ucunu açık bıraktı. Bu sezon açılış sahnesini Mondros Mütarekesi ile yaptı İdris’in Yamaç’ın kucağında gözünü kapattığı sahnenin alt metni Mondros’tu. Bu sahneyi ayrıca yazacağım ama bu sezon tapu meselesi tekrar işlenecektir.

    • Merhaba Ayla…
      Çok ama çok sulu gözlüyümdür. Birinin karşımda gözleri dolsun ben de ağlarım….
      Bölümü bırak, fragman da ağladım ben yahu, Selim ağladı ben ağladım…

      Bölümde de en çok, Yamaç babasını yıkarken bir de Koçovalıların türküsünde ağladım… Ha kolonyada da ağladım. Epey ağlamışım ^^

      Evet, bölümde vardı, Sultan – Akın sahnesine baksana…

      Bildiğim kadarı ile açıkhava saatleri var. Ondan dolayı eş zamanlı bahçedeler…

  • Ayla

    Selamlar herkese
    Bu sezon ne burada ne Ranini de dizi yorumlari yazmak istemiyorum. Nedenleri icimden gelmiyor ve bayagi bir zaman ayirmak gerekiyor ve hayatim yok tasinma stresi yok baska stresle dolu.
    Ama vaktim oldugunca mutlaka yorumlari okuyacagim ve kisada olsa belki yazdiklariniza deginirim:))
    Cukur ilk bölümüne deginecegim:) Galiba bende dizi yorgunlugu var,ne cukur un yeni sezon ilk bölümünü nede kardes cocuklarinin bölümünü begendim:( KÇ da anlamsiz anlamsiz kötü insanlar katilmis,hep ayni seyler entrika entrika …
    Cukur un bu bölümünden özellikle ilk saatinde cok sıkıldım,dizi izlerken huyum degil ama devamli nette gezdim. Akin karekterine feci gicik oluyorum,oyuncu cok iyi orasi ayri ama Akin in el öptürmeleri,enayi cukur halkinin ona hemencecik boyun egmeleri falan beni yordu. Yeni yerden bitme cocugun mafya kesilmesi bana komik geliyor. Tarafim belli Azer i tutuyorum ama Akin i degil:)
    Karaca nin da gece gece evden gidip o kiz arkadasi ile bulusmasina gicik oldum,kuzum hangi cagdayiz cep telefonu ile sor durumu. Birde abi Akin la güc savasina girmis kim Idris Kocovali nin torunu diye.
    Bölümün en iyileri tabii ki Yamac ti,hastanede özellikle gitar caldigi sahnede koptum gülmekten:) Aklini yitirmis Yamac i da cok güzel canlandirdi Aras. Ama Yamac sen bu Akin a fazla güvenme cok menfaat pesinde kosan bir karekter. Yücel e de ne güzel elini kana bulamadan cok güzel bir ders verdi. Ama Yücel in akil ve sinir hastanesinde yatmasi beni biraz düsündürüyor. Malum Yamac i üc ay icinde iyilestirip saldilar,Yücel de iyilesip bela olmasin? Pislik Yücel ölse daha iyi olurdu. Yamac icin hep delirecek diyorduk delirdi ama cok cabuk iyilesip hastaneden ayrildi,birkac bölüm daha hastanede kalmasini isterdim.

    Kendini bir mok sanan Sultan aldigi bir yanlis bilgiyle Salih in aklini celmeye calisiyor Idris babanin intikamini al diye. O cok sevdigin kocani oglun öldürdü.
    Yeni gelen kadin oyuncular iki karekteride simdilik sevmedim. Nehir in Yamac ile hastanede tanisma sahnelerini cok cocukca buldum. Efsun un da diziye girisi boş boş yazilmis replikler. Horzum zaten kadin karekterleri ve onlara yazdigi replikler konusunda pek basarili degil!
    Hapishanede ki abilerimiz hep ariza cikaracaklari icin normalde hic kurtulmamalari gerekiyor ama senarist onlari disari cikarabilmek icin bir kilif uydurur:))
    Kafama takilan bir sahnede Akin babasina ben büyük bir hata yaptim diyor Selim ogluna sormuyor disarida ne hata yaptigini hayret!
    Idris in ölmesine sevindim ama anacigim ev halkinda bir gram bile üzüntü yoktu. Mesela Saadet öz kizi gibiydi ama hic üzgün bir hali yoktu.

    • Kendini bir mok sanan Sultan

      sesli güldüm ^^ İlahi Ayla…

    • Hoşgeldin Ayla. Sanırım sadece Çukur izliyordum ben geçen sezon. Bu nedenle bu sene taze projelere bakacağım ^^ (Vakit oldukça) Çukur devam tabii ama hangileri bloga gelir şüpheli…

      Kadın oyuncuları sevdim. Bu bölüm +2 daha geliyor. Girişleri konusunda da Nehir eğlenceli geldi. Keyifle izledim. Efsun umarım boş gelmez. Severim Damla Sönmez’i sadece femme fatale olarak değil de dopdolu bir karakter olarak yazılır umarım.

      İdris’e benim de beklediğim ölçüde bir veda olmadı. Şaşırttı….

  • Dilara

    Ellerinize sağlık❤
    Bölümü bende genel olarak çok beğendim. Yamaçın delirmelerini çok seviyorum ve bu sefer gerçekten de delirmişti. Müthiş bir oyunculuk.👌Belli ki seyirciyi bu iyileşme sürecinde sıkmak istemeyip 3 ayda iyileştirmişler yamaç’ı, bence bu iyi oldu çünkü geçen sezon ailenin bir türlü toparlanamaması ve herkesin ayrı ayrı başka yerlerde olması çok sıkmıştı. Sadece koskoca idris koçovalının cenazesini göstermemeleri şaşırttı beni, daha farklı bir veda bekliyordum..Yamaç için “yine mi çekip gidecek” derken çocuk gitarı çöpe attı ve gözlerindeki o intikam ateşi! İşte dedim asıl şimdi başlıyor. Bu arada gökhan horzumun böyle güzel detaylar vermesini çok seviyorum, senanın çizimi gibi, gitarı çöpe atması gibi..sena sahnesinde seyirciye “Yamaç başka biriyle evlense bile senayı unutmayacak” mesajını veriyor💔 O da biliyor, nehiri herkesin kabullenmeyeceğini:) Vallah ben nehiri çok sevdim. Çok tatlı ve enerjik bir kız. Onun da hikayesini merak ediyorum neden hastane de yatıyor diye.. Damla sönmeze zaten hep bayılıyordum o yüzden gelmesine çok sevindim. Efsun yamaça karşılıksız bir aşk besleyecekmiş, bu fikri sevdim mi sevmedim mi bilemiyorum ama ben vartoluyla olmasını da çok isterdim yani birine aşık olacaksa vartoluya aşık olmalı(bu vartolu efsun olayı twitterdaa baya dönüyor:D) ..azer ve vartolu düşmanlığı böylece daha da büyür diye düşünüyorum. Vartolu demişken, iyi ki dönmüş, hoşgelmiş😍 geçen sezon pek umudum yoktu, salihin “vartolu” olduğu sahneler çok zorlama ve nedensiz geliyordu bana..ama bu sezon tıpkı 1.sezondaki vartolu olmuş. Bakışı, hal ve hareketleri, soğuk tavrı..salih olduğunda hep uykulu uykulu bayık bakıyor o ezik halini hiç sevmiyorum. Vartolu olunca bi gözleri parlıyor⭐ saadeti terk etmesi ve medete olan tavrıyla emin oldum döndüğüne.Açıkçası ben sultan ile olan sahnesini sevdim çünkü hazır salih vartolu olmuşken bir de sultan verdi o gazı😁 Bir yeri anlamadım; Sultan o sahnede idrisin ölümünü anlatıyor, nerden biliyor toprağı avuçladığını mesela? Sanki kopuk 1-2 sahne varmış gibi geldi bana

    • Nur

      Merhaba Dilara. Ellerine sağlık.
      Yamaç’ın hastaneden çıkmasını 3 bölümden önce beklemiyordum, çıkmasına çok sevindim. Doktor Özgür ile yaptığı ‘gücün sınırlarının idrakı’ ile ilgili konuşmadan çok hüzünlendim Yamaç’ımın çok acı tecrübelerle kavraması içimi acıttı, Allah’tan deli damarı hâlâ duruyor Yamaç’ın geçtiği süreçte geldiğ bu nokta muhteşem işlenmiş. Hem akıllı hem deli, ve zaten hep vicdanlı.

      Salih bir rüyadan uyandı, rüyasının asla gerçekleşmeyeceğini anladı, gözünü Vartolu olarak açtı. Erkan-Vartolu’nun bende yeri ayrı, farklı etkileniyorum. Salih ise herhangi bir tipleme benim için. Vartolu’yu çok içten hissediyorum tüm duyguları geçiyor. Dönüşüm süreci içimi acıtsa da bu sezon Vartolu olması bana Allah’ın bir lütfu, benim için çok sevdiğim ve öldü sandığım biri hayata döndü. Çok ama çok svinçliyim.

      Yayın esnasında biraz sıkılmıştım sonra ikinci kez Puhu’dan izlediğimde çok daha fazla zevk aldım yayın esnasında beğenmediğim Nehir’i ikinci kez izlediğimde sevdim. Bölüm çok yoğundu, algım, duygularım bölüme yetişemedi ve bir yerde aksi tepki verdi herhaldama ertesi gün ikinci kez izlediğimde her karesinden zevk aldım. Alışmak gerekiyormuş alışınca hepsi ayrı güzel oldu.

      • Dilara

        Merhaba nur❤ Bende bazen bölümü izlerken kafam dağılıyor yada izlediğim şeyi anlamadığım zaman tekrarını izliyorum. Youtubedan da yükledikleri kısa sahneleri yine izliyorum. Yamaçın sahnelerinde ben de çok ağladım. Bu dizi de çok farklı bir şey var nasıl anlatsam bilmiyorum ama hep kalbime dokunan bir sahne mutlaka oluyor kısa duygusal sahneler de bile gözlerim doluyor:) dram dizilerinde bile bukadar ağlamamışımdır😁 Vartolu benim için de çok özel bir karakter çünkü ben çukura onun mihriban sahnelerini izledikten sonra başladım. Daha önceden de instagram da hep vartolu sahnelerini izliyordum o yüzden bu dönüşü muhteşem oldu. Geçen sezon vartolunun tamamen bittiğini düşünmüştüm ve asla umudum yoktu. 2.sezondaki “vartolu” sahnelerini de hiç beğenmiyordum zaten. Şimdi çok sağlam bir sebeple karşımıza çıktı. Erkanın verdiği bir röportaj da ilk sezon gibi çok heyecanlıyım demişti, gerçekten de dediği kadar varmış. Beklentimin üzerinde bir bölümdü✨✨

        • Nur

          Aynı duyguları paylaşıyormuşuz Dilara. Sevindim buna.

    • Merhaba Dilara hoşgeldin.

      O adam her kimse videoyu izlemiş olması gerek, çok enteresan bir detay veriyor çünkü. Ve Vartolu o adamı bulduğunda ve konuşturduğunda gerçeği öğrenen ilk kişi olacak. Off ki ne of…

  • Nur

    Merhaba Aslı. Ellerine sağlık.

    Gecenin bu saatinde onca yoğunluğun arasında yazını yazdın, ben de ilk yorumu bölüm yorumum olarak değil de bahsettiğim sahneyi yazmaya ayırdım. Bölüm yorumlarımı zaten yazacağım. Sahneyi izlediğinizde detayı yakalamayabilirsiniz. Önce bir açıklama yazayım sonra sahnenin saat/dakikasını yazarım, izlersiniz.

    Çukur’da Toygar Işıklının yaptığı müzikleri uzun uzadıya yazmaya gerek yok. Çok çeşitli durumlar için müzikleri var. Bu müziklerin hangi anda nerede kullanıldıklarını az çok kavradık. Fonda çalan müzik bazen gelecek bir sahne ya da ileride oluşacak bir durumun da spoiler’ı oluyor. Mesela geçen sezon Emrah’ın olmadığı bir sahnede Emrah’ın müziği çaldığında o sahnenin Emrah’la ilişkisini kavrayıp ilerde oluşacak bağlantıyı çözmüştüm ve bu spesifik müzik konan sahnelerin bağlantıları hiç şaşmıyor. O müzik gelişigüzel seçilip konmuyor. Toygar Işıklı’nın piyano ya da başka tek enstrümanla ( bilmediğim konu ama siz anlayacaksınız birazdan) 1-2 tuşuna/teline basarak başlattığı bir müzik var sonra kemanla vs falan da devam ediyor ama o ilk saniyelerdeki basit girişi olan müzik türleri Aşk-Ship müzikleri. Yamaç’la Sena’nın müziği, Vartolu ve Sadiş’in müziği gibi. Bu müzikler mesela Vartolu-Sadiş’in müziği biz aralarındaki ilişkiyi tahmin edemezken bir sahnede çalmıştı daha sonra Vartolu-Sadiş’i öğrenmiştik. Yani müzik önden başlayacak aşkın habercisi olarak gelmişti. Bu bölümde aynı şey Mesela bu bölümde de Yamaç ve Nehir için oldu. Nehir bölümde henüz görünmemişti. Yamaç doktorun odasında konuşurken müzik çalmaya başladı Yamaç odasına gitti Nehir’le karşılaştı. Yani Yamaç doktorun odasındayken Nehir hikayeye görünmeden müzikle girdi, hem de Yamaç’ın aşk müziğiyle.
    Şimdi sıkı durun!
    Bu usulle; başlamış/başlamak üzere ya da yakın gelecekte başlayacak bir çiftin aşkının habercisi müzik bir sahnede çaldı.
    SAHNE: 2:01:22’den itibaren başlayan Sultan-Saadet sahnesi. Sultan, Saadet’le biraz konuştuktan sonra Medet’i soruyor, Saadet kem küm bir şeyler söylüyor, Saadet, Medet hakkında konuşurken ship müziği fonda başlıyor..
    Saadet ve Medet aşkı ufukta..Belki başlamış bile olabilir.
    Hadi bu bilgiyle ne yaparsanız yapın:)

    • Nur

      Saadet-Medet konusu benim için tahmin falan değil. Senaristimiz “hem gözünüzle hem de kulağınızla izleyin” diyerek bal gibi spoiler vermiş. Bundan sonrası bu konuyla ilgili tahminim, yorumum; Sultan o konuşmada Saadet ve Medet ilişkisini anladı ve içinden onayladı da. Ve Vartolu’yu ortadan kaldırmaya karar verdi. Akın’la ya da başkasıyla plan yapmıştır? Sultan, Vartolu’yu ölüme yolluyor, Armutlu cezaevinde Vartolu’yu öldürecek kişi/kişiler, bir şeyler var, bir tuzak var orda. Vartolu öldü sanılır, Sultan, Saadet’i Medet’le evlendirirse Vartolu, öldü sanıldığı yerden çıkar Cemil’le Saadet’in düğününde yapmadığı katliamı Saadet-Medet düğününde yapar. Bu ihtimal şu an kafamda çok güçlü ama bir ihtimal daha var. Vartolu öldü sanılır, Sultan-Saadet ve Medet’i her halükarda evlendirir ama asıl kıyamet küçük İdris’i Vartolu’nun oğlu diye uzağa falan gönderirlerse, bebişin ölümüne neden olurlarsa Vartolu ne Çukur’un ne de Koçovalıların Yamaç dahil tamamının yakasından bir daha düşmez. Ölene kadar düşman olur Koçovalılar’a. Onlara Çukur’u dar eder..

      • Nur

        Tahmin;
        Vartolu’yu hapishane içinde ya da dışında vuracak kişi de Aliço. Aliço ve babası arasında geçen “1500 metreden elmayı vurma” konuşması bunun habercisiydi.
        Ortalık alev alacak. Tarafım belli.
        Ebediyete kadar Vartolu!

        • Ayla

          Birkere sen cok ama cok dikkatli bir izliyecisin,detaylardan anlam cikarabilme yetenegin var. Eminim ki bende dahil bircok izliyeci bu müzik detaylarina dikkat etmemistir:)
          Bende ebediyete kadar Vartolu ama gercekten öldürülüp oyuncu diziden cikarsa diziye devam etmem sanirim. Zaten baktigim dizilere bakmama nedeni ariyorum:))

          • Nur

            Vartolu’yu öldürüp diziden çıkarma ihtimali sezon finaline kadar asla olmaz. Belki Erkan vakit ayıramazsa öyle bir şey olur. 4 Koçovalı kardeşin mutlaka olması gerekiyor bence, ha tabi bana göre İdris de mutlaka olmalıydı ama oyncu istemeyince senarist ne yapsın?

      • Ayla

        Ama o kadara kadar olmasin ya,Vartolumuzu ogluyla falan sinamasinlar. Yamac ilede bir zahmet düsman yapmasin senarist.

    • Ayla

      Selam oleyyyy Saadet ve Medet in sevdasina varim:)) Gerci Vartolu yu kesin öldürür,yukarida yorumda da bahsettim Vartolu nun Saadet ten bosanmasini istiyorum.

      • Nur

        Nasıl işleneceğini bilmiyorum ama katliamdan kastım isimsiz figüranlardı Vartolu bir yeri basar ordakilere zarar verir gibi ya da sadece kabullenir. Bu konu çok kompleks ve çatışmalı. Boşanma falan.. emin olamadım, zihnime uymadı.

    • bu ship’e karşıyım! Net. Salih yok olunca Medet kol kanat gerer mi? Kesin. Belki şekli evlilik bir olabilir mi? Olur. Ama Ship.? Bir dakikaaa….

      • Nur

        Belki başka türlü işlenecektir? Müzik kesin ship müziği ama nasıl işlenecek bilmiyoruz.

        Gökhan Hoca, Yamaç’a babasını vurdurdu hem de 20’lik tıfıl torunun işbirliğiyle. O tıfılın elini köşke ve tüm mahalleye öptürttü:)) Bi dakka dedik ama Hoca, biz bi dakka derken Üsküdar’ı geçiyor biz de hocanın peşinden bi sonraki vapur için birbirimizi eziyoz Hoca’yı gözden kaybetmeyek diye:))