İzledim

YALI ÇAPKINI – Bambaşka Biri

“Yalı Çapkını 3.sezona bambaşka(!) bir giriş yaptı. Sevgili esradan bölüm analizi. Keyifli okumalar ^^

 

Pek sevgili dizimiz Yalı Çapkını, yer yer temposu düşük, çoğunlukla yabancı ve gereğinden fazla sinir bozucu bir bölümle yeni sezonu açtı. Bölümle ilgili olumlu ve olumsuz söyleyeceklerim var ve buradayım:

Yazımın açılışını çoğu kişiyi kahreden, sinirlendiren hatta ağlatan ilk 15 dakikanın farklı hayatlar farklı bedenleri “kirlenmiş” SeyFer’iyle yapmak istiyorum. “Odamızı kirlettiler…”, “ SeyFer’i kirlettiler…” kısmı  beni pek etkilemiyor baştan söyleyeyim.

Eşya kirlenirse yıkarsınız, ortam kirlenirse de havalandırır bir de adaçayı tüttürürsünüz, oh mis… Hiçbir şey kalmaz. İnsan zaten ancak vicdani ruhu kirlenirse kirlenir, başkasıyla sevişti diye değil. O yüzden bu drama bana anlam ifade etmiyor. Seyran ve Ferit’in hayatlarına başkalarını almalarında, seviştikleri mekanlar ya da söyledikleri abartılı sevgi sözcükleri ya da cringe diyaloglardan daha büyük problemler var. Ki bu da direkt karakterleri ilgilendiriyor.

 

“Acı kaybımız: Seyran Korhan”

Yeni senaristler hikayeyi ve karakterleri çalışmış ve neredeyse tüm karakterlerin özünü anlamış, Seyran hariç. Seyran karşımıza bambaşka bir insan olarak çıkıyor. Seyran’daki değişim için yaşadığı hastalık o kadar sağlam bir bahane ki… Ve bu durumu senarist sonuna kadar kendi lehinde kullanıyor.

Seyran’a dair her şey değişmiş. Aşkı bitmiş, başkasına aşık olmuş, sınırları kalkmış, özgürleşmiş, gururundan sıyrılmış, bencilleşmiş. Hayattan zevk almaya odaklanan, kimseden korkmayan güçlü bir  kadın olmuş. Ve tüm bunları 2 yıl gibi bir sürede başarmış. Öyle mi?

 

 

Bana kalırsa Seyran da Ferit de hayatlarına romantik ve fiziksel olarak kimseyi almamalıydı ama almışlar. Yapacak bir şey yok buna takılmanın da manası yok. Beni asil üzen Seyran’daki değişimin oturduğu zemin ve eski Seyran’ı tekrar göremeyecek olma ihtimali.

Seyran “Babam sana sarıldığında ne hissettin” diyecek kadar kırılgan ve sevgiye muhtaç aynı zamanda kendini kurtarmak için elinde tek silahı eğitim olan bir karakterdi. İnadı, aşkı, merhameti, zaafları ve yanlışlarıyla müthiş biriydi. Şu an gelinen noktada inanılmaz biri var karşımızda. 2 yılda adeta zamanı bükerek hem ölümcül bir hastalıktan iyileşmiş hem boşanmış, hayatına başkasını almış,  hem hastalık ve ayrılığın travmasını aşmış, üstüne de bir ömre sığacak tecrübeyi yaşamış bir Seyran.

Bu dizi hiçbir zaman tıbbi detaylara dikkat etmedi ama 3 kadın senarist ve kadın yönetmenle başrol kadına dair daha hassas ayrıntılar bekliyor insan. Seyran’a dair ayrıntı beklentisinde olduğum için özür dilerim. Bu durumun inandırıcı olması için ya zaman atlaması daha uzun olacaktı ya da Sinan’la olan ilişkisi seyircinin bağlandığı “saf” SeyFer aşkından intikam alır gibi detaylarla süslenmeyecekti.

Yönetmen eğer sadece Seyran’ın sevgi dilini kopyalasaydı, ‘Seyran’ın Sinan’dan bir Ferit yaratma amacı olduğuna dair vurgu yapmak mı istedi?’ diye düşünebilirdim ancak o direkt başrollerin özel hayatından kopyalamış sağ olsun. Başka yönetmenler ekranda Klimt tablosu falan yaratırken bizimki de başrollerin özel hayatından kareleri yansıtıyor iste n’aparsiniz. Neyse….

Seyran fake atıyor, tıpkı Ferit gibi, tamam! Ama ben Seyran özüne mi dönecek yoksa başkasının kollarındayken Ferit’e kedi bakışları atan tuhaf bir Eşyan-Bihter kırması olarak mi kalacak kestiremiyorum. Tanımadığım bu senaristlere güvenemiyorum.

 

“Ferit”

 

Ferit’e dair en beğendiğim şey aşkının bencillikten sıyrılmış  olması oldu. Seyran’a aşık olduktan sonra bile ona birey olarak saygı duymayan Ferit, nihayet Seyran’ı sahip olunacak bir nesne değil de bağımsız bir birey olarak görüyor. Bu Ferit için inanılmaz bir gelişme. Ama ayni zamanda aşkındaki çocukluğun da yitirilmiş olması demek. Ferit nihayet Seyran’ı bir yetişkin gibi seviyor. Yani, umarım.

 

 

Hikayenin Ferit kısmıyla ilgili beni hayal kırıklığına uğratan şey Diyar oldu. Yaşça büyük olması ve ilişkilerinin doğası gereği Ferit’in iki faili olan Sultan ve Pelin’i anımsatması beni heyecanlandırmıştı. Ama şu an her ne kadar Diyar manipülatif ve o yaşında hala seks için çatılarda dolaşacak kadar ucuz bir kadın da olsa maalesef Ferit’in faili değil. Diyar şu an Ferit’i ahlaksız ve en fazla maceraperest bir adam yapıyor. İç dünyasına dair bir şey söylemiyor.

Diğer karakterlere gelirsek herkesin boşanması finalde bir OGM klasiği olan toplu düğünü çağrıştırıyor. Yalı içi ve dışı gerilim yaratma çabanıza sağlık diyorum senaristlere. Halis’i nasıl yazacaklarını merak ediyorum.

Son olarak, 2. sezondaki shitshowdan sonra bir nebze olsa da öze dönüş hissettiren ama asla güven vermeyen bir hikaye var. Seyran da Ferit de su an suyun altında ve nefeslerini tutuyor. Suyun yüzüne çıkıp nefes aldıklarını görmek dileğiyle…

 

Göz atmanızı öneririz: Yalı Çapkını Bölüm Yorumları

Noel Pazarları
AVRUPA – En Güzel Noel Pazarları
sığacık ada masalı
SIĞACIK SEFERİHİSAR – Ada Masalı’nın Çekildiği Yer, Nam-ı Diğer Kırlangıç Adası
Alaçatı Tatil
ALAÇATI – Sanki Ege’de bir Vaha
gezdim gördüm san diego
AMERİKA – San Diego
Mekanlar Tarifler
Sütlü Tatlı
Yılbaşında Yapabileceğiniz 5 Şahane Sütlü Tatlı
LONDRA – Londra’da Öğleden Sonra Çayı
künefe
Bir Değil İki Değil Çok Çeşitli Künefe
BRIDGERTONE
BRIDGERTONE – Gölge Oyunları
BRIDGERTONE – Dearest Gentle Reader
Şimdiki Aklım Olsaydı (Si lo Hubiera Sabido)
ŞİMDİKİ AKLIM OLSAYDI (Si lo Hubiera Sabido) – Ne Dilediğine Dikkat Et!
Poldark
POLDARK – Korkunun, Umutsuzluğun ve Sevginin Derinliklerinde
bergen
BERGEN – Bir Tek Şarkı Söylerken Utanmadım Ben
romantik komedi filmler
Latte Kıvamında Romantik Komedi Filmleri
Yarına Tek Bilet Elle Çekim
YARINA TEK BİLET – Belki de Karşılaşmalar Tesadüf Değil Kaderdir
BİZ BÖYLEYİZ – Olsaydı Nasıl Olurdu?
Deli Bayramı
DELİ BAYRAMI – Kim Akıllı Kim Deli, Nasıl Ayırt Etmeli?
evlat oyunu
EVLAT – Her Şey Çok Zor
übü hep übü
ÜBÜ HEP ÜBÜ – Übülük Müessesesi Üzerine
yaşamaya dair
YAŞAMAYA DAİR – Yaşamayı Ciddiye Alacaksın
Copy link
Powered by Social Snap